کد خبر ۳۱۷۵۰ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱

قم در سوگ سید‌السجادین عزادار شد

شهر مقدس قم در سالروز شهادت پیشوای چهارم شیعیان غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سید‌الساجدین امام زین العابدین(ع) شهر مقدس قم دیشب و امروز شاهد برگزاری مراسم‌های ویژه عزاداری شهادت چهارمین پیشوای شیعیان عالم بوده است.

دسته‌های عزاداری مختلف دیشب و امروز از مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهر قم با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سوگواری و عزاداری پرداخته و پس از حضور در حرم دخت موسی‌بن جعفر، این مصیبت را به بانوی کرامت تسلیت گفتند.

در بیوت مراجع عظام تقلید نیز امروز مراسم‌های ویژه عزاداری پیشوای چهارم شیعیان حضرت زین‌العابدین(ع) برگزار شده است و مردم با حضور در این مراسم‌ها به سوگواری و عزاداری پرداختند.

پیش از ظهر امروز نیز مراسم ویژه سوگواری سالروز شهادت امام سجاد(ع) در دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور گسترده مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی به بیان ویژگی‌های امام سجاد(ع) و نقشی که ایشان پس از واقعه کربلا ایفا کرد پرداخت.

درباره تاریخ شهادت امام زین العابدین(ع)، گرچه تمامی مورخان و سیره نگاران، اتفاق دارند که این واقعه عظیم در ماه محرم واقع شده، ولی در تعیین روز و سال وقوع آن، اتفاق نظر و دیدگاه واحدی وجود ندارد.

برخی از آنان، روز دوازدهم محرم، برخی هیجدهم محرم و برخی دیگر بیست و پنجم محرم را روز شهادت حضرت می‌دانند. همچنین درباره سال شهادت ایشان با اینکه اکثر مورخان، سال 95 را ذکر کرده‌اند، برخی سال 94 قمری را بیان کرده‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com