کد خبر ۳۱۶۰۶ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
ویژه ایام تاسوعا و عاشورا صورت می‌گیرد

پخش برنامه قصیده غربت از رادیو معارف

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف از پخش برنامه قصیده غربت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به برنامه‌های گروه فقه و اندیشه رادیو معارف ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: این گروه ویژه‌برنامه‌های عصرگاهی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تولید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه «قصیده غربت»، اول و دوم آبان‌ماه امسال مصادف با تاسوعا و عاشورا از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 15 پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف با اشاره به محورهای موضوعی برنامه قصیده غربت ویژه تاسوعا گفت: نقش تبلیغات مسموم بنی امیه پس از رحلت پیامبر(ص) تا شکل‌گیری واقعه عاشورا از جمله موضوعات است.

وی خاطرنشان کرد: وفاداری، بصیرت و ایمان به امام (از ویژگی‌های حضرت ابوالفضل(ع)) در برابر تبلیغات عوام‌فریبانه دشمن بی‌بصیرتی و سست‌ایمانی و ارتباط آن با حق‌مداری یا انحراف از مسیر حق از مباحث دیگر مطرح شده در این برنامه است.

صفایی بررسی علل پیمان‌شکنی کوفیان شامل رواج حرام‌خواری، دنیازدگی و جاه‌طلبی و مستی قدرت، ترس و عدم شهامت در برابر باطل، راحت‌طلبی و عدم شناخت سنت‌های الهی را از موضوعات عاشورایی برنامه قصیده غربت ذکر کرد.

وی با بیان اینکه عالی‌ترین مرحله امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر در عملکرد امام حسین(ع) در عاشورا از محورهای دیگر این برنامه است، گفت: محمدصادق کوشکی و حجج‌الاسلام محمدحسین عبدی و سیدعباس لاجوردی نیز به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com