کد خبر ۳۱۶۳۲ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اعلام کرد:

تجمع عظیم عاشورایی دسته‌ های عزاداری در دو مکان

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان روز ۱۲ محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: مسیر حرکت زنان در همایش «رهروان زینبی» استان قم از بقعه متبرکه امامزاده احمدبن قاسم (ع) به سمت گلزار شهداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام و المسلمین علی عزیزی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان قم در ایام محرم، عنوان کرد: همایش بزرگ «احلی من العسل» در روز سه شنبه (28 مهر) در سه مکان از جمله کهک، امامزاده سید معصوم (ع) و همچنین امامزاده شاه جعفر (ع) برگزار شد.

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: همایش بزرگ «احلی من العسل» با حضور بیش از 2 هزار نوجوان با نام حضرت قاسم (ع) که با بیان شریف خود شهادت را شیرین تر از عسل دانستند، برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین عزیزی افزود: این برنامه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد و در این مراسم، دژاکام، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان به سخنرانی پرداخت، همچنین کریمی، نوجوان مداح استان قم به نوحه سرایی پرداخت.

 تجمع عاشورایی دسته‌جات عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) و امامزاده سیدمعصوم(ع)

 وی با اشاره به این که در همه امزاده‌های استان قم در روزهای تاسوعا و عاشورا، مراسم برگزار می‌شود، گفت: در استان قم، 94 بقعه وجود دارد که در همه بقاع متبرکه، برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود، به ویژه در روستاها، دسته جات عزاداری در بقاع متبرکه تجمع می‌یابند.

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: در روز عاشورا، برخی دسته جات عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و برخی دسته جات عزاداری به سمت امامزاده سیدمعصوم (ع) حرکت می‌کنند و در نهایت دسته جات عزاداری در این دو مکان تجمع می‌یابند و نماز ظهر عاشورا به صورت باشکوه در این دو مکان برگزار می‌شود.

 همایش «رهروان زینبی» برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی با اشاره به این که همایش «رهروان زینبی» روز 12 محرم (مصادف با 4 آبان) در سراسر کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: همایش «رهروان زینبی» ویژه خواهران برگزار می‌شود که بانوان ساعت 15 در بقعه متبرکه امامزاده احمدبن قاسم (ع) واقع در میدان معلم تجمع می‌یابند و از آنجا به سمت امامزاده علی بن جعفر (ع) یا گلزار شهدا حرکت می‌کنند.

 وی اظهار داشت: همایش «رهروان زینبی» با عنوان «حجاب زینبی» برگزار می‌شود که بانوان استان قم از مراکز مختلف آموزشی و اداری استان در ساعت 16 روز دوشنبه (4 آبان مصادف با 12 محرم) در گلزار شهداء حضور خواهند داشت و شعار آنها «هیهات من الذله» خواهد بود.

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان گفت: در این همایش مریم مجتهدزاده، به سخنرانی می‌پردازد، همچنین بیانیه ای در این راستا قرائت می‌شود.

منبع : شبستان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com