کد خبر ۳۱۱۸۴ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س):

نخستین جشنواره ملی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی خبر داد و افزود :در تلاش هستیم از سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی بزگرار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام مهدی احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه (س) دارای جایگاه بالایی در جهان اسلام است اظهار کرد: علوم دینی طبق روایات از شهر مقدس قم به سایر مناطق جهان نشر پیدا کرده است.

وی افزود: جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی منصوب به حضرت فاطمه‌زهرا (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) برای نخستین بار به صورت ملی برگزار می‌شود و در تلاش هستیم از سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی بزگرار شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: زیارت با معرفت، تبیین ارزش‌های ناشناخته زیارت و توسل به اهل بیت (ع)، ترویج گفتمان معارف اسلامی، ایجاد انگیزه برای هنرمندان و اهل ذوق، شناسایی ظرفیت‌های موجود زیارت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: از جمله موضوعات این جشنواره می‌توان به زیارت با معرفت با رویکرد نقش توسل و واسط فیض بودن اهل بیت(ع)، کارکردهای روح نواز و نجات بخش زیارت، شرح و تفسیر زیارت نامه حضرت معصومه (س)، شخصیت شناسی حضرت فاطمه (س) با رویکرد تبیین نقش ولایت بر اساس خطبه حضرت زهرا (س)، نقش حضرت فاطمه (س) در دفاع از جایگاه ولایت، شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) و نماز با تکیه بر فرهنگ فاطمی با رویکرد تبیین نقش هدایتی و آرامش نماز در زندگی اشاره کرد.

وی تبیین نقش بازدارندگی نماز از گسترش فحشا در زندگی فردی و اجتماعی، زندگی سالم در خانواد‌ه‌های دیندار با رویکرد تبیین شاخص‌های عفت عمومی در جامعه اسلامی، حجاب و اثرات آن در خانواده و اجتماع، امر به معروف به نهی از منکر با تکیه بر فرهنگ فاطمی با رویکرد اثرات امر به معروف و نهی از منکر در رشد بالندگی جامعه، نقش رسانه‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و نقش مسئولین در احیا امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود گفت: در بخش عمومی موضوعاتی همچون خانواده مطهر، سروش فاطمی، ایده و طرح برتر فاطمی، یک جمع مومنانه، آسمانی‌ها و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مسابقه کتابخوانی، عکاسی با تلفن همراه و در بخش تخصصی موضوعاتی همچون انتخاب کتاب سال فاطمی، داستان کوتاه، مقالات و چکیده پژوهش‌های علمی، شعر فاطمی، فیلم کوتاه، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، عکاسی، طراحی پوستر و ندای کوثر مطرح شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: زمان ارسال آثار بخش عمومی حداکثر تا 30 آذر ماه و بخش تخصصی تا 20 بهمن ماه است و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت www.fatemifestival.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02537175386 تماس بگیرند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com