کد خبر ۳۲۷۶۳ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
همزمان با روز دانشجو

حرم حضرت معصومه(س) غبارروبی شد

مشاور تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: مراسم غبارروبی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور جمعی از بسیجیان و دانشجویان بسیجی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله فاطمی‌نسب اظهار کرد: 400 نفر از بسیجیان و دانشجویان بسیجی در مراسمی به مناسبت هفته بسیج به غبارروبی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پرداختند.

وی با اشاره به شأن و منزلت حضرت فاطمه معصومه تصریح کرد: مقام این یگانه بانوی موعود جهان تشیع آنچنان والاست که قبل از تولدشان به آن اشاره شده است.

وی افزود: این حرم تنها حرمی است که حرم اهل بیت در نظر گرفته می‌شود و ثواب زیارت آن بهشت است.

مشاور رسانه‌ای تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه آیت‌الله مرعشی نجفی نخستین زائر حرم حضرت معصومه(س) به‌ مدت 40 سال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در مکاشفه‌ای که در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) برای سید شهاب الدین مرعشی نجفی رخ داد،حرم حضرت معصومه (س) به‌عنوان حرم بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) معرفی شد.

وی ادامه داد: لفظ ‌«فداها ابوها» تنها توسط دو معصوم، یعنی پیامبر اکرم(ص) و امام موسی بن جعفر (ع) استفاده شده است که بیانگر جایگاه ویژه این دو بانو است.

فاطمی‌نسب با تأکید بر تفاوت سلام بر حضرت معصومه (س) با سایر اهل بیت(ع) گفت: در سلام بر حضرت معصومه (س) بعد از «السلام علیک یا بنت رسول الله» گفته می‌شود «السلام علیک یا بنت فاطمه و خدیجه» که سبب تفاوت آن  با دیگر سلام‌ها می‌شود.

وی افزود: عده‌ای از بزرگان شباهت میان حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت معصومه(س) را علت این تغیر دانسته‌اند.

مشاور رسانه‌ای تولیت حرم مطهر حضرت معصوم(س) با اشاره به شباهت شهادت این دو بزرگوار خاطرنشان کرد: ایشان نیز مانند حضرت فاطمه زهرا(س) چندین روز در بستر بیماری بوده و سپس به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: از دیگر شباهت‌های این دو بزرگوار شفاعت در روز قیامت بوده که بسیار حائز اهمیت است.

فاطمی‌نسب با بیان خاطره‌ای از شهید ابراهیمی، شهید دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این بانوی بزرگوار به این شهید و مادر گرانقدرش عزت و آبرو بخشید زیرا تصور می‌شد این شهید اعدام شده است در حالی که به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد: تمام حوائج دنیوی، اخروی و عزت و آبرو را از این بانو بزرگوار طلب کنید که بی‌جواب نخواهید ماند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com