کد خبر ۳۱۷۰۱ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد :

تماشای ماهواره مانند خواندن کتاب ضاله است

عضو هیات علمی جامعه المصطفی (ص) قم گفت: تماشای شبکه های ماهواره ای همانندخواندن کتاب های ضاله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی روز شنبه در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: امروز شبهات از مجامع علمی بیرون آمده و به مجامع عمومی کشیده شده است.

وی با یادآوری اشاعه بیش از پیش شبهات دینی و اعتقادی از سوی دشمنان و معاندان مکتب تشیع،خاطر نشان کرد: امروز کودکان دوره ابتدایی و راهنمایی در کوچه و خیابان از ما چیزهایی را می پرسند، که در قدیم تنها در کتاب های متکلمین چنین مطالبی مطرح می شد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی همچنین با تاکید بر اهتمام جدی سخنرانان مذهبی در تببین مسایل اعتقادی در منابر مختلف، اظهار کرد: پاسخ شبهات باید متناسب با قدرت فهم و تشخیص مخاطبان داده شود، تا آنان هر چه بیشتر و بهتر در جریان بی اساس بودن شبهه افکنی های مغرضانه دشمنان قرار بگیرند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی نیز در این مراسم گفت: حماسه عاشورا بزرگترین پیروزی اسلام از آغاز رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) تاکنون محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میر باقری اظهار کرد: عاشورا همه عالم را مشمول رحمت واسعه پروردگار کرده است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین واقعه عاشورا را ضیافتی برای همه عوالم وجود توصیف کرد و افزود: اگر در این روز حزن و اندوه بر دل انسانی نازل شود، یقینا رحمت خدا متوجه او خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر قطره اشکی که از چشمان انسان در روز عاشورا جاری شود، آتش جهنم را به کلی برای او خاموش می کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به فداکاری ها و از جان گذشتگی های امام حسین (ع) در واقعه کربلا، گفت: ابا عبدالحسین با خریدن تمام بلاها و گرفتاری ها برای خود، خانواده و اصحابش همه عالم را به سمت الهی هدایت کرد.

وی افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا بواسطه ذکر خداوند با آرامشی عجیب و وصف ناپذیر به مصاف با دشمنان رفت و شعاع نور وجود آن حضرت همه اصحاب و یاران را تحت تاثیر قرار داده بود.

منبع : آنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com