کد خبر ۳۱۷۲۹ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
مدیرعامل گاز قم خبر داد

گازرسانی به 51 روستای استان قم تا پایان سال 96

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه ضریب گاز رسانی در روستاهای استان قم 78 درصد است، از گازرسانی به 51 روستای قم تا پایان سال 96 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، غلامرضا فرجی در نخستین جلسه ستاد مدیریت و راهبردی اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت گاز استان قم تأمین‌کننده انرژی استان است، اظهار داشت: بیش از 70 درصد و 78 درصد انرژی استان قم از طریق گاز تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بابیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی در گاز استان قم گام‌های خوبی برداشته‌شده است، افزود: برنامه گازرسانی به 12 هزار روستا در کشور در دست انجام است که روستاهای استان قم از جمله روستا وشنوه و روستاهای دهستان قاهان هم گازرسانی می‌شوند.

وی بابیان اینکه انرژی‌های تجدید پذیر ازجمله برنامه‌هایی است که موردتوجه شرکت گاز استان قم قرار گرفته، خاطرنشان کرد: استان قم، نخستین استانی است که انرژی زمین‌گرمایی را مورد استفاده قرار داده است.

فرجی با اشاره به اینکه 2 ساختمان شرکت گاز استان قم از انرژی زمین‌گرمایی استفاده می‌کند، تصریح کرد: در ایستگاه‌های شرکت گاز استان قم از انرژی خورشیدی برق‌گرفته می‌شود و در ساختمان مرکزی شرکت گاز نیز از سلول‌های خورشیدی در تولید انرژی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه در ایستگاه چشمه‌علی از انرژی برق خورشیدی استفاده می‌شود، تأکید کرد: در سطح کشور و ملی به دنبال صادرات نفت و گاز هستیم.

وی بابیان اینکه ضریب نفوذ در شهرهای قم 99 درصد است، افزود: ضریب نفوذ گاز در روستاهای قم نیز به 78 درصد رسیده است.

فرجی با اشاره به اینکه کلنگ گازرسانی به 30 روستای دیگر استان قم در آینده نزدیک زده می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال 96 گازرسانی به 51 روستا قم انجام می‌شود و ضریب گازرسانی به روستاهای قم از 78 درصد به 99 درصد می‌رسد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com