کد خبر ۳۱۷۵۷ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
رئیس پارک علم و فناوری استان قم خبر داد

فعالیت 23 شرکت دانش‌بنیان در قم

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه 23 شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت می‌کنند، گفت: قم در این زمینه رتبه پانزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین اخوان‌علوی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برای برگزاری هر چه بهتر هفته پژوهش کمیته برگزیدگان باید متشکل از دانشگاه‌ها باشد، اظهار کرد: دانشگاه‌‌ها به دلیل اینکه فعالیت علمی انجام می‌دهند بهتر از سایر نهادها می‌توانند در زمینه برگزیدگان هفته پژوهش نظر بدهند.

وی تصریح کرد: جامعه هدف در هفته پژوهش عموم مردم نیستند از همین رو بهتر است نمایشگاه‌های محدود اما با کیفیت بالا و با هدف‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه 23 شرکت دانش‌بنیان در قم فعالیت می‌کنند، گفت: استان قم در این زمینه رتبه پانزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

اخوان‌علوی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی قم محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ فناوری در هفته پژوهش نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از کمیته‌های ستاد هفته پژوهش با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، گفت: باید مشکلات مالی کمیته‌ها مورد توجه دبیر کمیته اجرایی قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های مناسبی در حوزه پژوهش داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته تنها مشکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه پژوهش مشکلات مالی بوده است که این امر سبب شد تا در هفته پژوهش نتواند به فعالیت خود به خوبی ادامه دهد.

احمد ذاکری افزود: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، صنایعی که از فناوری‌های روز استفاده می‌کنند در نمایشگاه فناوری و ایده‌های نو حضور خواهند داشت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com