کد خبر ۳۴۹۹۱ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
رئیس پارک علم و فناوری قم خبر داد

حضور 61 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری قم از حضور 61 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: این تعداد شرکت با توجه به ظرفیت‌های بالای استان قم ناکافی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسین اخوان‌علوی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه نخستین همایش استارتاپ قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد با اشاره به ظرفیت بالای استان قم در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری و هنری اظهار کرد: پارک علم و فناوری تنها متولی توسعه فناوری در قم نیست اما از برگزاری چنین برنامه‌ها و همایش‌ها استقبال می‌کند.

وی افزود: امیدواریم شاهد استمرار برگزاری این رویدادها با مشارکت سایر دانشگاه‌ها و ارگان‌ها در استان برای حمایت از جوان‌ها باشیم تا بتوانیم به افزایش تولید فناوری، تولید ایده و تولید محصول بپردازیم.

رئیس پارک علم و فناوری قم استقبال پرشور شرکت‌کننده‌ها در این رویداد را موردتوجه قرار داد و گفت: تعداد شرکت‌کننده‌ها در این همایش 113 نفر است که بالاتر از میزان پیش‌بینی‌شده ما است.

وی افزود: از این تعداد 25 نفر خانم هستند و دانشجویان 70 درصد کل شرکت‌کننده‌ها را تشکیل می‌دهند.

اخوان‌علوی با بیان اینکه 20 درصد از شرکت‌کننده‌ها از سایر استان‌ها هستند، تصریح کرد: با توجه به وجود اماکن مذهبی و زیارتی چون حرم حضرت معصومه(س) و جمکران امیدواریم خاطره خوب و خوشی برای شرکت‌کننده‌ها رقم بخورد.

وی با بیان اینکه برای این همایش از ظرفیت‌های خارج استان نیز استفاده‌ شده است، تصریح کرد: 16 داور و هفت مربی در این همایش حضور دارند که بیش از نیمی از این افراد از تهران آمده‌اند.

استاد دانشگاه پردیس فارابی قم به بررسی میزان ایده‌ها پرداخت و گفت: بیش از 40 درصد شرکت‌کنندگان صاحب ایده بوده که حدود 45 تا 50 ایده ارائه شده و ظرفیت خوبی برای این تعداد شرکت‌کننده و برای نخستین همایش استارتاپ به شمار می‌رود.

وی افزود: 40 درصد شرکت‌کننده‌ها کارشناسان فنی حوزه آی تی و گرافیک و 20 درصد کارشناسان حوزه کارآفرینی هستند که مکمل صاحبان ایده برای تشکیل تیم به شمار می‌روند.

رئیس پارک علم و فناوری قم با اشاره به حضور قابل‌توجه شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس پارک علم و فناوری در سال 90 تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در پارک علم و فناوری تأسیس‌ شده‌اند و در حال حاضر این تعداد 61 شرکت دانش‌بنیان بوده که این میزان با توجه به استعدادهای بومی استان ناکافی به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: منظور از شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی است که زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تأسیس‌ شده‌اند.

اخوان علوی به تشریح اهداف پارک علم و فناوری پرداخت و اظهار کرد: مسئولان پارک علم و فناوری در تلاش‌ هستند تا در سال 1404 جز 10 پارک علم و فناوری کشور و برترین پارک در زمینه علوم انسانی باشیم.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com