کد خبر ۳۱۷۹۱ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
۲۶ آذرماه سالجاری؛

جشنواره سلمان فارسی در قم برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری جشنواره سلمان فارسی جهت گسترش پژوهش و پژوهشگری در آذرماه سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام علی سعیدی غروب دوشنبه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: جشنواره سلمان فارسی همزمان با هفته پژوهش اواخر آذرماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از آیت الله مکام شیرازی برای حضور در این جشنواره، معرفی سلمان فارسی را یکی از بخش‌های این جشنواره عنوان و ادامه داد: تولید دانش در حوزه علوم انسانی و اسلامی، توجه به تحول در علوم انسانی، افزایش تحقیق و پژوهش در نیروهای مسلح، ترغیب مسئولان به اهتمام امر پژوهش و معرفی مراکز پژوهشی نیروهای مسلح را از اهدافی برشمرد که در این جشنواره دنبال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به محورهای این جشنواره اشاره و ادامه داد: علوم قرآن و حدیث، کلام، ادیان، مذهب، اخلاق و تربیت اسلامی، سیره معصومین، تاریخ اسلام، مدیریت و علوم اجتماعی، اقتصاد و روانشناسی از جمله محورهای جشنواره است.

وی به مقالات ارسال شده به جشنواره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲۰ مقاله به جشنواره ارسال شده و ۱۲ آبانماه آخرین فرصت برای ارسال آثار به جشنواره است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به فعالیت‌های سه دهه اخیر پژوهشکده تحقیقات اسلامی گفت: این پژوهشکده به پژوهشگاه ارتقاء یافت و تاکنون نزدیک به ۷۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر پژوهشگران پژوهشگاه تحقیقات اسلامی طلاب هستند ابراز کرد: آثار معتبری در این مرکز تولید و  مورد توجه قرار گرفته است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com