کد خبر ۳۳۴۰۶ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم: اراده جمعی برای حراست از محیط زیست ایجاد شود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: باید با آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده، اراده جمعی برای حفظ و حراست از محیط زیست را در میان مردم و مسئولان ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان نظام توجه و عنایت ویژه ای به شهر مقدس قم داشته و خدمت در این خطه در واقع خدمت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی با بیان اینکه قم باید در همه زمینه ها از جمله محیط زیست برای دیگر شهرها الگو و نمونه باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تا کنون مساله حفظ و حراست از محیط زیست در حاشیه بوده، اما این مساله مهم و حیاتی به ویژه پس از ابلاغ سیاست های محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب باید بیش از گذشته وارد متن امور شود.
وی با اشاره به برخی معضلات زیست محیطی از جمله واحدهای آلاینده آجرپزی، ذوب سرب و سنگ کوبی که از گذشته در قم وجود داشته اند، گفت: این واحدهای آلاینده که در پیرامون و مبادی ورودی شهر قم شکل گرفته اند، متاسفانه علاوه بر بدمنظره بودن، محیط زیست منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند.
وی بر ضرورت عزم و اراده جدی مردم و مسئولان برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: آموزش و فرهنگ سازی یک مساله بسیار مهم در جذب مشارکت مردم در حفظ و حراست از محیط زیست است که رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید در این خصوص برنامه ریزی داشته باشند.
ملکا با بیان اینکه مردم کشورمان دارای درک و هوشیاری بالایی بوده و همواره در حوزه های مختلف با مسوولان همدل و همراه هستند، تصریح کرد: باید چگونگی رفتار با محیط پیرامون را به قشرهای مختلف مردم بیاموزیم و با آموزش و تبلیغات گسترده، اراده جمعی برای حفظ محیط زیست را در لایه های مختلف جامعه ایجاد کنیم.
سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها و اقدام های این اداره کل در جهت ارتقاء شاخص ها و مولفه های زیست محیطی در استان ارایه کرد و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست های محیط زیست چراغ راهی برای همه مردم و مسئولان است که باید از سوی همه دستگاه های اجرایی با قوت و جدیت پیگیری شود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com