کد خبر ۳۱۸۱۳ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۸
مسئول اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران:

حضور6 هزار طلبه وبلاگ‌نویس در کوثر بلاگ

مسئول اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی گفت: 6 هزار وبلاگ‌نویس در کوثربلاگ حضور دارند، کوثربلاگ بزرگترین اجتماع دینی بانوان طلبه با هدف وبلاگ‌نویسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمدتقی جلیلی با  اشاره به فعالیت بانوان طلبه در فضای مجازی اظهار کرد: کوثربلاگ یک سرویس وبلاگ‌نویسی ویژه بانوان طلبه است که طلاب خواهر در سراسر کشور می‌توانند با عضویت و نام‌نویسی در آن، وارد عرصه وبلاگ‌نویسی شوند.

وی با اشاره به حضور 6 هزار وبلاگ‌نویس در کوثربلاگ، افزود: کوثربلاگ بزرگترین اجتماع دینی بانوان طلبه با هدف وبلاگ‌نویسی است.

مسئول اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ویژگی‌های کوثربلاگ گفت: محیط اختصاصی ویژه بانوان طلبه، محیط امن، نبود تبلیغات و صفحات زرد، وجود قالب‌های اختصاصی متنوع و پشتیبانی آنلاین و آفلاین و آموزش و راهنمایی کاربران، از ویژگی‌های اختصاصی این سامانه وبلاگ‌نویسی است.

جلیلی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای اطلاعات و آگاهی خواهران طلبه در زمینه استفاده از ابزارها و امکانات فضای مجازی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت حضوری و  مجازی، کتابچه‌های آموزشی راهنمایی کاربران کوثرنت و کوثربلاگ، اجرا و تهیه شده و در اختیار بانوان طلبه قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 6 هزار خواهر طلبه در فضای مجازی گفت: ما وبلاگ‌نویسی را به عنوان قدم اول برای حضور خواهران طلبه در فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا، تعریف کرده‌ایم و در این مسیر کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی در زمینه آشنایی با ابزارهای تولید محتوا در فضای مجازی و ترویج فرهنگ حضور صحیح، موثر و هدفمند در این فضا برای بانوان طلبه و علاقمند برنامه‌ریزی شده است.

مسئول اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به راه‌اندازی شبکه علمی پژوهشی کوثرنت گفت: کوثرنت تنها درگاه ورودی بانوان طلبه برای دسترسی به سامانه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که علاوه بر تجمیع خدمات به طلاب، امکانات تعاملی بسیاری در قالب یک شبکه اجتماعی برای طلاب فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این شبکه در مسیر استقرار شبکه علمی پژوهشی طلاب و امکان تولید محتوا و تعامل طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

جلیلی با اشاره به ویژگی‌های شبکه کوثرنت گفت: طلبه با ورود به شبکه کوثرنت، قدم در یک مدرسه علمیه بزرگ با 60 هزار عضو می‌گذارد که با توجه به امکانات تمهید شده، می‌تواند با طلاب و اساتید بدون توجه به محدودیت جغرافیایی ارتباط برقرار کند و از نظرات و تجارب ایشان استفاده کند، محتوای علمی، پژوهشی و فرهنگی تولید کند با سایر اعضا مباحثه، مشاوره و تعامل علمی انجام دهد و یادداشت‌ها، محتواها و اسناد علمی و پژوهشی خود را با دیگر اعضای شبکه به اشتراک بگذارد.

وی در مورد چشم‌انداز رو به رشد شبکه کوثرنت گفت: ایجاد 35 هزار سند در یک سال گذشته و رشد 100 درصدی تولید محتوا نسبت به سال گذشته در کوثر نت و همچنین تولید 50 هزار پست در 6 ماه اول سال جاری در کوثربلاگ نشان‌دهنده افزایش استفاده و بهره‌برداری از فضای مجازی در میان بانوان طلبه است.

مسئول اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی عنوان کرد: حضور فعال اساتید در شبکه و تعامل سازنده با اعضا، ارتباط مستقیم با طلاب و نظارت علمی و اخلاقی بر محتوای تولید شده، می‌تواند کمک شایانی به رشد علمی و محتوایی شبکه برساند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه سازماندهی‌ شده ورود اساتید به شبکه از اهداف مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری است.

جلیلی عنوان کرد: با توجه به تلاش به منظور فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از فضای مجازی در حوزه‌های علمیه خواهران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، امیدواریم به زودی شاهد تشکیل بزرگ‌ترین اجتماع زنان مسلمان در فضای مجازی با محوریت بانوان طلبه باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com