کد خبر ۳۱۸۹۳ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد:

15 آبان ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام مخترعان قمی در جشنواره اختراعات کوهرنگ

محمد محمدرضایی اشاره به آغاز فراخوان ثبت‌نام جشنواره گوهرنگ اظهار کرد: مخترعان استان‌های قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان تا 15 آبان ماه فرصت دارند در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبر قم به نقل از  روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قم محمد محمدرضایی: امروز با اشاره به آغاز فراخوان ثبت‌نام جشنواره گوهرنگ اظهار کرد: مخترعان استان‌های قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان تا 15 آبان ماه فرصت دارند در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: جشنواره کوهرنگ بخش‌هایی مانند داوری، تجاری‌سازی، تسهیل‌گران و کارگاه‌های تخصصی را در بر می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به مباحث و نکات بخش داوری جشنواره گفت: کسانی که اختراع آنها به ثبت رسیده باشد و حداکثر پنج سال از مدت ثبت آن گذشته باشد، می‌توانند در این جشنواره منطقه‌ای شرکت داشته باشند.

وی به حمایت از اختراعاتی که در فرآیند داوری حدنصاب لازم را کسب کند اشاره کرد و افزود: جایزه نقدی، تسهیلات تجاری‌سازی و ثبت شرکت دانش‌بنیان از جمله این تسهیلات است.

محمدرضایی با بیان اینکه اختراعاتی که در سال گذشته با کسب حد نصاب امتیاز به عنوان اختراع سطح سه انتخاب شده‌اند در بخش تجاری‌سازی جشنواره ارائه می‌شوند، گفت: با این اقدام امکان جذب سرمایه‌گذار برای مخترعان فراهم می‌شود تا اختراع خود را به جنبه عملیاتی نزدیک کنند.

وی خاطرنشان کرد: استادان و افراد دارای تجربه در قالب کارگاه‌های تخصصی به مخترعان آموزش‌هایی ارائه می‌دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه 500 اختراع در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده است، گفت: 15 آبان ماه امسال آخرین مهلتی است که برای ثبت‌نام مخترعان در پایگاه اطلاع‌رسانی qom.bmn.ir تعیین شده است.

وی یادآور شد: تاکنون چهار دوره جشنواره کوهرنگ برگزار شده است و 35 نفر از مخترعان استان قم با کسب سطح سه بنیاد از حمایت‌های ویژه و تسهیلات بهره برده‌اند.

محمدرضایی عنوان کرد: این جشنواره فرصتی بوده تا سطح اختراعات ارزیابی و بررسی شود و با ارائه تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com