کد خبر ۳۲۰۷۸ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
محمد محمد رضایی :

استعدادهای بر‌تر دانش آموزی در قم شناسایی می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به طرح شهاب برای شناسایی و هدایت استعدادهای بر‌تر دانش آموزی در قم، گفت: تفاهم نامه لازم در این زمینه با آموزش و پرورش امضا شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از بنیاد نخبگان قم، محمد محمد رضایی اظهار داشت: طرح شهاب در بنیاد ملی نخبگان تدوین شده است تا شناسایی و هدایت استعدادهای بر‌تر از دوران اولیه تحصیلی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی ادامه داد: طرح شهاب به منظور شناسایی نامحسوس استعدادهای بر‌تر با نظارت بنیاد نخبگان قم و همکاری آموزش و پرورش برای دومین سال در استان اجرا می‌شود.

عضو ستاد اجرایی طرح شهاب تصریح کرد: شناسایی، هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه‌سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی و نیز تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی مستعدان در دوره‌های تحصیلی به‌منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور اسلامی از مهم‌ترین اهداف طرح شهاب است.

محمدرضایی با اشاره به شیوه نامه اجرایی طرح شهاب، بیان داشت: تشکیل ستاد اجرایی استانی و کارگروه تخصصی جزو ضروریات این طرح به منظور برنامه ریزی، نظارت مستمر بر جذب و شناسایی از دانش آموزان مستعد است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای دقیق این طرح قبل و حین انجام آن، دوره‌هایی برای آموزش مدیران استان، معلمان، مشاوران، معاونان و مدیران مدارس مجری به همت اداره کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود که براساس پیش بینی‌ها حدود ۸۰۰ نفر از مدیران و معلمان و کار‌شناسان در دوره‌های آموزشی اجرای طرح شهاب شرکت خواهند کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: این طرح در ۱۸۹مدرسه ابتدایی ناحیه یک و دو با حدود ۱۳ هزار دانش‌آموز در پایه چهارم و پنجم ابتدایی انجام می‌شود.

محمد رضایی ادامه داد: طرح شهاب در سال گذشته به صورت آزمایشی در ناحیه دو آموزش و پرورش استان با پوشش ۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مقطع چهارم انجام شد که نتایج مطلوب از آن حاصل شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com