کد خبر ۳۱۹۰۴ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

برگزاری بیش از ۴۰۰ کرسی تفسیر در حوزه

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه گفت: بیش از ۴۰۰ کرسی تفسیر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه دایر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی میرکتولی اظهار کرد: تاکنون این تعداد کرسی تفسیر در حوزه‌های علمیه برگزار نشده و این یکی از تحولات بزرگ در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

به گفته این استاد حوزه، کرسی تفسیر در حوزه‌های علمیه مهجور بوده و فقط تعداد اندکی از استادان برجسته حوزه به صورت پراکنده و برای تعداد معدودی از طلبه‌های علوم دینی تفسیر می‌گفتند ولی اکنون درس تفسیر در حوزه‌های علمیه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در عین حال تاکید کرد که کرسی تفسیر در حوزه به اندازه دروس فقه و اصول مورد توجه نیست و با روندی که در پیش گرفته شد، امیدواریم کرسی تفسیر در سال‌های آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام میرکتولی به مشکلات برگزاری کلاس‌های تفسیر در حوزه‌های علمیه استانی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین موانع توسعه کرسی تفسیر در حوزه‌های استانی، نبود استادان تفسیر است که پیش بینی‌هایی برای رفع این مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به تدوین نظام آموزش عمومی تفسیر و ارائه آن به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراز امیدواری کرد که با تائید و ابلاغ این نظام آموزش، بسترهای تقویت کرسی تفسیر در حوزه‌های استانی فراهم شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com