کد خبر ۳۳۱۸۹ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۸
با سخنرانی آیت‌‌الله مکارم‌شیرازی صورت می‌گیرد

برگزاری همایش دانش‌آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن از برگزاری همایش دانش‌آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن در قم هشتم دی با سخنرانی آیت‌‌الله مکارم‌شیرازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام حمید ملکی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری همایش دانش‌آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن اظهار کرد: پیش نشست اول این همایش با حضور استادان مرکز که از فارغ‌التحصیلان مرکز بودند و پیش نشست دوم با حضور قرآن‌پژوهانی که سطح چهار را دریافت کرده بودند یا در حال دریافت سطح چهار بودند، برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث ضرورت، اهمیت و ارتباط قرآن‌پژوهانی که از مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند، امری ضروری است و فواید بسیار زیادی دارد که از جمله آنها آشنایی با آثار، فعالیت‌های قرآنی، انتقال تجارب در امر پژوهش قرآنی، تبلیغ و تبیین قرآنی و تعامل با یکدیگر است.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن با اشاره به ارتباط تنگاتنگ قرآن‌پژوهان با مرکز تخصصی تفسیر گفت: این مرکز بیش از هزار و 500 نفر فارغ‌التحصیل دارد و درصدد است که بتواند ارتباط تنگاتنگی بین مرکز و قرآن‌پژوهان برقرار کند تا تعاملات به روز و به موقع داشته باشند.

وی شناسایی 4 هزار شبهه را یکی از امور ذکر کرد و افزود: این شبهات وارد مجموعه شدند که هزار شبهه پاسخ داده شده و 3 هزار شبهه یا پاسخ ناقص داده شده یا پاسخ داده نشده است؛ در این همایش فارغ‌التحصیلان مرکز درگیر پاسخگویی به این شبهات از راه دور می‌شوند.

ملکی با اشاره به راه‌اندازی سایت قرآنی مرکز تخصصی تفسیر گفت: این سایت پربیننده‌ترین سایت است و از طریق سایت با همه قرآن‌پژوهان می‌توانیم ارتباط علمی برقرار کنیم تا در پاسخگویی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از پنج تا 6 نشست علمی و قرآنی در این مرکز برگزار می‌شود که محتوای این نشست‌ها در سایت بارگذاری می‌شود تا افراد در نقاط مختلف از طریق سایت با تولیدات علمی و مباحث جدید قرآنی آشنا شوند و در جریان مسائل روز قرآنی قرار گیرند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن با اشاره به ایجاد ستاد تفسیری در همایش گفت: این امر یکی از اهداف همایش بوده، اعضای این ستاد در سراسر کشور توزیع شده‌اند که بر همین اساس به صورت شبکه اطلاعات به روز را دریافت کرده و درصدد تشکیل بانک اطلاعات از قرآن‌پژوهان شدیم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل علمی در این نشست و همایش اتفاق می‌افتد تا به کارگیری منابع برای بیان تفسیر صورت گیرد.

ملکی تصریح کرد: همایش دانش‌آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن سه شنبه هشتم دی در سالن همایش مدرسه امام کاظم برگزار می‌شود و آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم اختتامیه این همایش پس از نماز مغرب و عشا به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com