کد خبر ۳۱۹۱۱ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
مدیر حوزه علمیه قم:

دشمن از هیچ روزنه‌ای برای نفوذ غافل نمی‌شود/ هیچ نهادی نباید خودش را در یک وادی امن بپندارد

حجت‌الاسلام فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دشمن از هیچ روزنه‌ای برای نفوذ غافل نمی‌شود، گفت: هیچ نهاد و تشکیلاتی نباید خودش را در یک وادی امن بپندارد چون دشمن از هیچ کجا غافل نیست.

به گزارش خبر قم ، حجت‌الاسلام فرخ‌فال درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ، گفت: این از هوشیاری مقام معظم رهبری است که به موضوعی تأکید کردند که شاید بسیاری از اندیشمندان کشور و مسئولان از آن غافل شده بودند؛ دشمن و استکبار که سال‌ها با هوشیاری امام(ره) از ایران رانده شده بود، در قالب برجام در ابعاد مختلف کشور امید به نفوذ بسته است.
وی افزود: بنابراین رهبر معظم انقلاب همه را متوجه این موضوع کردند که مهم‌تر از برجام، هدفی است که استکبار در برجام دنبال می‌کند و آن نفوذ در ارکان، زوایا و ابعاد نظام و انقلاب است.
مدیر حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دشمن از هیچ روزنه‌ای برای نفوذ غافل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ نهاد و تشکیلاتی نباید خودش را در یک وادی امن بپندارد چون دشمن از هیچ کجا غافل نیست.
وی ادامه داد: شما به پیر استعمار یعنی انگلیس در تاریخ گذشته نگاه کنید که چگونه برای نفوذ در جاهای مختلف حتی در حوزه‌های علمیه سرمایه‌گذاری کرد؛ تمام تلاش و توان ما هم این است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام مانع نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه شویم.
حجت‌الاسلام فرخ‌فال در ادامه درباره مؤلفه‌های جریان نفوذ، اظهار داشت: نفوذ با یک عَلَم و پلاکارد خاص وارد نمی‌شود، نفوذ در چهره نفاق و تحت پوشش در عرصه‌های مختلف با تابلوها و شخصیت‌های مختلف وارد می‌شود؛ در تاریخ گذشته اسلام و تشیع ملاحظه کنید که گاهی نفوذ با ده واسطه صورت می‌گیرد و فرد با ده واسطه خودش را به ارکان تأثیرگذار می‌رساند و کارش را انجام می‌دهد؛ جریان نفوذ به خاطر همین پیچیده است.
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید کرد: باید برای دغدغه جدی مقام معظم رهبری درباره نفوذ انسان‌های زیرک، فرهیخته، توانمند و عاشق ارزش‌های نظام و انقلاب، کرسی‌های نظریه‌ و تحلیل و گفتمان‌های عملیاتی و گفتمان‌های متعدد بگذارند و در ابعاد مختلف بحث نفوذ را باز کنند تا بهتر بشود روزنه‌های امید دشمن را بست.
وی با تأکید بر این‌که استکبار برای طبقات مختلف مردم برنامه‌ریزی جدی کرده است، گفت: منابع امنیتی با توجه به ابعاد اطلاعاتی که دارند تا آنجا که محذوریت ندارند باید عناصر کلیدی نظام را نسبت به خطراتی که در کانال‌های مختلف نفوذ هست توجیه و بیدار کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال تأکیدات مقام معظم رهبری درمورد واردات و خرید و فروش کالاهای مصرفی از غرب و آمریکا را خط قرمز مدیران و مسئولان برشمرد و ابراز داشت: واردات کالاهای مصرفی، راه نفوذ آمریکا در فرهنگ ملت و نظام ماست؛ ممکن نیست آن‌ها جایی وارد شوند و بر پیکر ملت‌ها زهرشان را نریزند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری جامعه و نظام را به نکته مهمی توجه داده‌اند و دولت موظف است که به این دستور و رهنمود آقا تماما توجه و عمل کند؛ امروز بر همه واجب است که از مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع تقلید و ولی فقیه و رهبری انقلاب اسلامی پیروی کنند.
مدیر حوزه علمیه قم شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی را نگران‌کننده توصیف و خاطرنشان کرد: استکبار امروز با قدرت عظیم اطلاع‌رسانی وارد شده است؛ دشمن می‌کوشد تا با ایجاد دهکده جهانی نبض تفکر جوانان و فرهنگ کشورهای اسلامی را به دست گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: قاطبه حوزه علمیه هوشیار و دنباله‌رو نظام و انقلاب است و بدون تردید نهادهایی مثل شورای عالی و جامعه مدرسین، بی‌تفاوت از این قضایا نخواهند گذشت.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com