کد خبر ۳۱۹۱۹ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲

ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها در هسته مرکزی شهر

رئیس اداره کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: در طرح جدید به منظور ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر قم، عبور و مرور موتورسیکلت ها به زودی در هسته مرکزی شهر ممنوع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا میرزایی افزود: بیش از 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد دارند که معضلات زیادی را در خیابان ها و معبرها برای خود و دیگران به وجود می آورند.
وی ادامه داد: حجم بالای تردد موتور سیکلت ها در محورهای درون شهری بسیاری از تصادفات را رقم می زند که در این عرصه ساماندهی موتورسیکلت سواران یکی از راهکارهای مهم در جهت کاهش تخلف های ترافیکی و افزایش ایمنی شهروندان است.
وی تصریح کرد: باید رسانه ها نیز در جهت فرهنگ سازی رعایت نکته های ایمنی در رانندگی گام بردارند ضمن اینکه در چارچوب قانون نیز در راستای کاهش تخلف ها و حادثه ها، تدبیرهایی در دست اجراست.
میرزایی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت دستگاه های اجرایی و گسترش فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی یکی از راهکارهای مهم حذف موتور سیکلت از معبرهای اصلی و به خصوص هسته مرکزی شهر است که به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.
وی گفت:هدف از این طرح ایمن محوری عابران پیاده است تا با حذف موتورسیکلت ها از مسیرهای منتهی به هسته مرکزی شهر بتوان سطح ایمنی عابران پیاده را افزایش داد، هرچند استفاده از سرعت گاه ها و پل های عابر پیاده از راهکارهای مهم در ارتقای ایمنی عابرین پیاده است.
میرزایی عنوان کرد: ساماندهی وضعیت موتورسیکلت ها از اطراف حرم مطهر آغاز شده و با قرار دادن داربست هایی مانع از حضور موتورسیکلت ها در اطراف حرم می شویم.
رئیس اداره کنترل ترافیکی شهرداری قم بیان داشت: همچنین یکی از راهکارهای مهم در افزایش ایمنی، استفاده از موتورسیکلت های هیبریدی است که این موتورها برقی بوده و با سرعت پایینی تردد می کند و می تواند سطح ایمنی راننده و عابر پیاده را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: همچنین این موتور سیکلت ها می تواند در کاهش آلودگی هوا و صوت نیز موثر باشد که امید است با توسعه فرهنگ عمومی بتوان مردم را به سمت این نوع موتور سیکلت ها سوق داد.

**اعتبار 150 میلیارد ریالی توسعه فضای سبزشهر قم اختصاص یافت
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از اعتبار 150 میلیارد ریالی برای توسعه فضای سبز این شهر خبر داد.
پیام جوادیان با اشاره به اینکه در راستای توسعه فضای سبز اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: توسعه تفرجگاه ها یکی از اقدام ها در راستای توسعه فضای سبز است و با توجه به اینکه بوستان و پارک هایی که در سطح شهر داریم به عنوان محل تفریح شهروندان به حساب می آ یند بنابراین افزایش آن ها ضروری است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه عرصه ها برای ایجاد بوستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب نسبت به مناطق محروم، قدیمی و پرجمعیت شهر بودجه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر معظم له برای این اقدام در نظر گرفته شده است.
وی افزود: حدود 130 هزار متر مربع برای ایجاد بوستان در نظر گرفته ایم و زمین هایی است که شهرداری تملک کرده و 100 میلیارد ریال نیز از بودجه شهرداری برای ایجاد بوستان مشخص شده است و با این شرایط تحولی در شهر ایجاد خواهد شد.
جوادیان به احداث 24 بوستان در مناطق محروم اشاره و خاطرنشان کرد: در مناطق یک، دو، پنج و شش این تعداد بوستان ایجاد خواهد شد و متراژ بوستان ها از یک هزار و 200 متر مربع تا سه هزار متر است که این اقدام در افزایش سرانه فضای سبز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی یادآور شد: طراحی بوستان ها انجام و مصوب شده و در مرحله مناقصه هستیم و همچنین تهیه گل و گیاه صورت خواهد گرفت و امیدواریم از آذر ماه کاشت گل و گیاه را انجام دهیم

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com