کد خبر ۳۱۹۷۰ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
آیت‌الله امینی در دیدار با معاون رئیس جمهور:

علل رشد و پیدایش بیماری‌های جدید در شرایط زیست محیطی بررسی شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علل رشد و پیدایش بیماری‌های جدید در شرایط زیست محیطی بررسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ابراهیم امینی پیش از ظهر امروز در دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور که در دبیرخانه سابق مجلس خبرگان رهبری برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم با عنایت دولت و همت شما مشکلات محیط زیست به ویژه مشکلات محیط زیست قم برطرف شود.

وی با اشاره به مطالعه دو جلد کتاب سلامت در نظام جمهوری اسلامی، گفت: برای تالیف این کتاب تلاش فراوانی صورت گرفته است ولی هنوز جای کار دارد و کاستی‌هایی در آن وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جای تعجب دارد که چرا با وجود همه تلاش‌هایی که در حوزه سلامت و بهداشت صورت گرفته است هنوز مردم از سلامت کافی برخوردار نیستند و هر روز شاهد پیدایش بیماری جدیدی هستیم و در شرایطی قرار گرفتیم که نه تنها بیماری‌ها افزایش یافته بلکه درمان هم بسیار مشکل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران گذشته شاهد وفور بیماری‌ها نبودیم، تصریح کرد:‌ مردم در دوران گذشته از سلامت بیشتری برخوردار بودند و بیماری‌های انگشت‌شماری وجود داشت و درمان‌ها نیز موثرتر واقع می‌شد.

آیت‌الله امینی با طرح چند پرسش گفت: آیا داروهای شیمیایی که اکنون در بازار موجود است و بیش از پیش تولید آن توسعه یافته عامل چنین بیماری‌هایی شده است و آیا سمپاشی‌هایی که برای حفظ سلامت میوه‌جات صورت می‌گیرد تاثیری بر سلامتی انسان ندارد؟

وی از معاون رئیس جمهور خواست که در این زمینه‌ها بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد تا علل واقعی و ریشه‌های بیماری‌ها کشف شود.

وی با اشاره به توصیه‌هایی که برای مصرف میوه‌ها وجود دارد، گفت: خوردن میوه‌ها با پوست توصیه شده اما اکنون به دلیل سپماشی‌هایی که صورت می‌گیرد مجبور هستیم که این میوه را بدون پوست میل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دست بردن در روند طبیعی رشد میوه‌ها ممکن است آسیب‌زا باشد، گفت: بسیاری از میوه‌ها اکنون زمان بلوغ و چینش آن نرسیده ولی با داروهایی خاص آنها را به رشد رسانده و به بازار می‌آورند که این مسائل خود می‌تواند سلامت انسان را تهدید کند.

آیت‌الله امینی همچنین با اشاره به کودهای شیمیایی که به درختان داده می‌شود، گفت: باید بررسی شود این عوامل تقویتی درختان میوه بر سلامتی زیست محیطی تاثیر منفی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که به بسیاری از سبزی‌جات و صیفی‌جات از نظر بی‌آلایش بودن نمی‌توان اعتماد کرد، گفت: باید در این زمینه‌ها به صورت جدی اندیشه کرد و راهکار مناسبی را پیش گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نوشابه‌هایی که در بازار وجود دارد اشاره و تصریح کرد: گفته می‌شود این نوشیدنی‌ها برای سلامت انسان ضرر دارد ولی هیچ کسی نسبت به جمع آوری و جلوگیری از تولید آن اقدام نمی‌کند و همه فقط توصیه کرده و عبور می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه معنویت در جامعه ما کمرنگ شده است و این مهم خود می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های امروزی باشد، عنوان کرد: در حالی همه بیماران چشم به داروهای موجود در بازار دوخته‌اند که فراموش کرده‌اند آن کسی که شفا می‌دهد خداوند است.

آیت‌الله امینی ادامه داد: معنویت در تجدید روحیه و بهبود بیمار بسیار موثر است ولی در زمان کنونی ما شاهد آن هستیم که بسیاری از پزشکان از معنویت فاصله گرفته و به مادی‌گرایی روی آوردند.

وی طبابت حکیمان و طبیبان را در گذشته مورد اشاره قرار داد و گفت: در دوران گذشته برای درمان بیماران زمانی که نسخه‌های گیاهی داده می‌شد با مطرح کردن تلقین‌های معنوی شرایط بهبودی بیشتری برای بیمار به وجود می‌آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از فاصله گرفتن پزشکان کشور از معنویت، گفت: این درحالی رخ می‌دهد که پزشکان مسیحی به معنویت روی آورده‌اند و بیماران را با استفاده از تلقین‌های معنوی امیدوار می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com