کد خبر ۳۲۱۲۳ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
در دیدار آیت‌الله امینی عنوان شد:

هشدار معاون رئیس جمهور، درباره آلودگی هوایاستان قم

وجود صنایع به صورت‌های مختلف مجاز و غیر مجاز، افزایش جمعیت و افزایش تردد خودرو‌ها ای قم را تهدید می‌کند. مردم برای هوای سالم باید به کمک دولت بیایند و با انجام نکاتی در زندگی فردی در این راستا همکاری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معصومه ابتکار در دیدار با آیت‌الله امینی که در دبیرخانه سابق مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه هیئت دولت به مسئله احیای دریاچه ارومیه پرداخته شده و مصوبات زیادی نیز برای بهبود شرایط زیست محیطی کشور تصویب شده است.
 
وی مشکل کم‌آبی را در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: بحث کم آبی نیز از جمله مسائلی است که از نظر دولت دارای اهمیت ویژه‌ای است ولی اگر بخواهیم دلایل این رویداد را مورد بررسی قرار دهیم خشکسالی، تغییر اقلیم، کمی بارندگی و نحوه مصرف در بخش کشاورزی موجب مشکلاتی شده که امروز با آن مواجه هستیم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بخش کشاورزی کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این بخش نیز برای دولت بسیار دارای اهمیت است و الگوی کشت باید اصلاح شود که در این راستا لازم است کشاورزان خود را با شرایط زیست محیطی اکنون تطبیق داده و محصولات مناسب با شرایط کنونی را پرورش دهند.
 
وی بابیان اینکه در استان قم باید تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت باید دراین استان به طور جدی انجام شود و سفره های زیرزمینی و تالاب ها حفظ شود، چراکه خشک شدن تالاب ها زمینه تشکیل کانون گرد و غبار را فراهم می کند.
 
ابتکار با بیان اینکه در موضوع صنایع باید به‌دنبال صنایع پاک و به‌دور از آلودگی باشیم تصریح کرد: وجود صنایع به صورت‌های مختلف مجاز و غیر مجاز، افزایش جمعیت و افزایش تردد خودرو‌ها ای قم را تهدید می‌کند. مردم برای هوای سالم باید به کمک دولت بیایند و با انجام نکاتی در زندگی فردی در این راستا همکاری داشته باشند.
 
وی همچنین با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به اصلاح صنایع دارد اظهار داشت: فرایند صنعتی شدن را قبول داریم ولی باید صنایع به صنایع پاک تبدیل شود و ایجاد آلودگی نکند.
 
معاون رئیس جمهور در ادامه، بحث بقایای کود و سموم در اراضی کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بحث در سازمان حفاظت محیط زیست دنبال می شود و چند نوع سم را ممنوع کردیم که به وزیر کشاورزی نیز اعلام شد.
 
وی با بیان اینکه بعضی از این سموم علاوه بر عوارض زیادی که به همراه دارد باعث از بین رفتن حشرات مفید در کشاورزی می شود، اظهار کرد: بحث استفاده از روش های تلفیقی مبارزه با آفات کشاورزی از موضوع های مکاتبه سازمان حفاظت محیط و وزارت جهاد کشاورزی است که باید در نحوه استفاده از کودها به سمت مصرف صحیح گام برداریم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تغییر الگوی زندگی، کم شدن تحرک مردم، آلودگی های محیط زیست، افزایش گرد و غبار و دورشدن از طبیعت را از عامل های بیماری زا در زندگی امروز مردم کشور برشمرد و افزود: باید الگوی زندگی تغییر کند و تحرک و ورزش در زندگی روزانه مردم وارد شود.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از قاچاق پرندگان اقدامات موثری انجام داده است بیان کرد: این اقدام ارزشمندی بود که انجام شده است.
منبع : تابناک

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com