کد خبر ۳۱۹۸۶ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم:

نظارت جدی بر تاکسی‌ها در قم/ دربستی ممنوع

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: با یک گشت خودرویی نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها صورت می‌گیرد که در هر شیفت هفت نفر از نیروها بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی عزتی با اشاره به بحث نظارت بر تاکسی‌ها گفت: نظارت در دو بخش انجام می‌شود، واحد بازرسی وکنترل سازمان نسبت نظارت اقدام کرده و شرکت‌های وابسته به سازمان تاکسیرانی نیز به صورت مجزا به نظارت می‌پردازند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم درباره نحوه نظارت سازمان بیان کرد: با یک گشت خودرویی نظارت صورت می‌گیرد که در هر شیفت هفت نفر از نیروها بر تاکسی‌ها و نحوه خدمت‌رسانی آنها نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: نظافت خودرو، لباس‌های مناسب، پرهیز از سیگار کشیدن، پرهیز از گوش دادن به موسیقی، الزام استفاده از تاکسی‌متر و ... از جمله موردی است که رعایت آن‌ها برای رانندگان تاکسی ضرورت دارد.

عزتی در خصوص دربستی سوار کردن تاکسی‌ها خاطرنشان کرد: با این گونه موارد برخورد می‌شود و با توجه به اینکه راننده‌ها باید به این قانون دقت کنند برای همین مقرر شده تا نظارت به ویژه در نقاطی که تراکم مسافر داریم صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: ناظران بی‌قانونی‌ها را پیگیری کرده و با راننده برخورد می‌کنند و تعهد می‌گیرند و متخلفان در ابتدا جریمه شده و در صورت تکرار به هیئت انضباطی تاکسیرانی که متشکل از پنج نفر است ارجاع داده می‌شوند.

وی ابراز کرد: هیئت انضباطی هر پنجشنبه تشکیل می‌شود و در جلسات رسیدگی به امور تاکسی‌ها صورت می‌گیرد و توسط ناظرین خطوط کنترل شده تا تاکسی‌ها در خطوط حضور داشته باشند و برچسب بر شیشه آن‌ها نصب شده باشد.

عزتی یادآور شد: 15شرکت حمل و نقلی زیر نظر سازمان فعالیت کرده و 15 اکیپ سیار هم آنها را نظارت می‌کنند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره‌های 30005133 یا با تلفن 36628800 تماس حاصل کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com