کد خبر ۳۱۰۰۱ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور:

بیش از ۷۵ هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران تحصیل می‌کنند‌

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار طلبه خواهر در حال تحصیل هستند و بیش از ۹۰ هزار طلبه خواهر از حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی صبح امروز در مراسم افتتاح اولین و بزرگ‌ترین مرکز داده‌های علوم اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه منا اظهارداشت: ما غدیر امسال را در حالی که دل‌هایمان داغدار است اما عید غدیر سند هویت شیعه است و گرامیداشت غدیر تلاش در جهت ابلاغ پیام آن است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیامن اینکه قبل از پیروزی انقلاب تلاش خواهران طلبه منحصر به تعداد اندکی مدرسه علمیه بود، افزود: امروز این تعداد به بیش از 470‌مدرسه افزایش یافته است که براساس آن در حال حاضر بیش از 75 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل هستند و بیش از 90 هزار طلبه خواهر از حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: برگزاری بیش از 530 کرسی آزاد‌اندیشی در کمتر از 3‌سال، حضور و کسب رتبه بر‌تر در جشنواره‌های مشترک حوزوی و خلق ده‌ها هزار اثر علمی پژوهشی در قالب کتاب و پایان نامه از جمله اقدامات این نهاد علوم دینی است.

جمشیدی با بیان اینکه امروزه انحصار تولید علم در مراکز ویژه شکسته شده است، عنوان کرد: امروز در تمام کشور در مدارس و حوزه‌های علمیه طلاب خواهر در جشنواره‌ها و المپیاد‌ها حائز رتبه و خالق آثار بر‌تر هستند و حضور در برگزاری طرح‌های ملی و بین‌المللی از جمله این دستاورد‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، از افتتاح 5‌حوزه علمیه خواهران در کشور طی یک ماهه اخیر خبرداد و گفت: به دنبال فعال‌سازی خواهران طلبه به عنوان عنصر موثر در فضای مجازی بوده‌ایم که در این زمینه شبکه اجتماعی زنان مبتنی بر الگوی بومی بوده است.

جمشیدی ایجاد شبکه‌های اجتماعی کوثر بلاگ و کوثر نت را نشان دهنده کارایی طلاب در فضای مجازی برشمرد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com