کد خبر ۳۱۹۹۷ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم مطرح کرد

عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران عامل 80 درصد تصادفات قم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: عامل بیش از ۸۰ درصد تصادفاتی که در استان قم رخ می‌دهد، موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد صادقی با اشاره به فعالیت 10 ساله معاونت اجتماعی اظهار کرد: پنج اداره اطلاع‌رسانی، برآورد و مطالعات اجتماعی،‌ آموزش و مشارکت عمومی، مددکاری اجتماعی، کشفیات و اقدامات پلیس و رصد افکار عمومی و اداره مستندات و امور هنری زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره مستندات و امور هنری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد: این اداره نسبت به ساخت فیلم‌های مستند برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهتمام دارد و در این راستا به صورت سالانه تعدادی فیلم کوتاه و بلند را با مضمون پیشگیری از مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی تولید می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم همچنین فعالیت‌های اداره مطالعات اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: رصد حوزه‌های استحفاظی کلانتری‌ها از جمله وظایف این اداره است که این فعالیت‌ها به منظور بررسی آسیب‌های موجود در حوزه‌های گوناگون سطح استان صورت می‌گیرد.  

وی همچنین نظرسنجی در سطوح گوناگون جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: با نظر سنجی‌هایی که انجام می‌شود مشکلات جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن به فرماندهی گزارش می‌شود و در صورتی که وضعیت منطقه‌ای بحرانی باشد با دستور فرماندهی نیروهای معاونت اجتماعی وارد عمل شده و با هماهنگی‌هایی که با معاونت پیشگیری دادگستری صورت می‌گیرد، اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.  

صادقی با بیان اینکه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطرات موجود در جامعه و دام‌هایی که توسط سودجویان برای شکار پهن شده‌ است اقدامات لازم را انجام می‌دهد عنوان کرد: اداره آموزش و مشارکت عمومی نسبت به اعزام کار‌شناسان این مجموعه همراه با معاونان و پلیس‌های تخصصی در مدارس و دانشگاه‌ها  اقدام کرده و در این راستا جلساتی با اولیا و مربیان برگزار و بحث‌های کار‌شناسی در خصوص مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد بحث‌های مشارکتی با مردم موجب می‌شود مردم پلیس خود باشند و به نیروی انتظامی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم همچنین اداره مشاوره و مددکاری اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: اداره مشاوره و مددکاری در زمینه اختلافات خانوادگی و اختلالات روانی به شهروندان مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی بر ضرورت نظم اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر نظم اجتماعی در جامعه وجود نداشته باشد پیشگیری به آسانی در جامعه رخ نمی‌دهد و کسی که به راحتی مرتکب تخلف می‌شود می‌تواند به همان سهولت مرتکب جرم شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه روزانه بیش از 40 تصادف موتورسیکلت در استان قم رخ می‌دهد خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد از تصادفاتی که در استان قم رخ می‌دهد در ارتباط با موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com