کد خبر ۳۱۴۳۱ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
فرمانده انتظامی قم خبر داد:

تردد ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه حوزه ترافیک اولویت اول استان قم است، گفت: تردد ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم به معضل این استان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی در رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم که در دفتر فرمانده انتظامی قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه روز به روز تعاملات این فرماندهی در وسعت و عمق با مجموعه علوم پزشکی استان در حال گسترش است، به وجود بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان اشاره کرد و افزود: تردد این حجم از موتورسیکلت در قم به معضل این استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه حوزه ترافیک اولویت اول استان قم است، گفت: حجم بالای تردد در محورهای درون و برون شهری استان باعث شده تا تصادفات ناشی از آن به مردم قم تحمیل شود و اخیراً در جلساتی که داشتیم مقرر شد برای کاهش تصادفات و تلفات رانندگی طرحی در شورای تأمین استان مطرح شود.

فرمانده انتظامی استان قم سپس با اشاره به ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سواران در قم، بر لزوم فرهنگ سازی و همکاری سایر دستگاه‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه وظایف ۱۵ دستگاه دولتی استان در این طرح پیش بینی شده است، ادامه داد: استان قم نیازمند اقدامات اجتماعی و فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی است.

مجتبایی سپس بر تسریع روند رسیدگی به پرونده پزشکی مشمولان نظام وظیفه در این استان، تأکید کرد.

لزوم فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی

ابوالفضل ایرانی خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حوادث، بالاترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است، به معضل حجم بالای تردد موتورسیکلت در قم اشاره و بر لزوم فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی در حوزه درمان، تکریم مردم است، گفت: با طرح سلامت که دولت به اجرا گذاشت، هزینه‌های کمر شکن درمان بیماران به شدت کاهش داشته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان اینکه همکاری این دانشگاه با نیروی انتظامی در حوزه‌های درمان، نظارت و امور اداری ملموس است، افزود: نیروی انتظامی یک نیروی ارزشی بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

احمد نامداری سپس به رعایت حقوق شهروندی از سوی پلیس قم اشاره و از زحمات اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی این فرماندهی قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی در حوزه اطلاع رسانی پیش قدم سایر دستگاه‌هاست.

اختصاص ۴۵ درصد مأموریت اورژانس قم در تصادفات به موتورسواران

رئیس اورژانس قم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ارتباط اورژانس ۱۱۵ در حوزه پلیس راه استان عالی است، گفت: این همدلی باعث شد تا سردار مؤمنی در بازدید از طرح نوروزی ابراز رضایت کرده و در نتیجه آن با رضایتمندی مردم همراه باشد.

مهدی فراهانی با بیان اینکه این ارتباطات در بسیاری از مواقع به دور از بروکراسی اداری و به صورت تلفنی انجام می‌شود، گفت: از افتخارات ما زمان رسیدن به بالین بیمار است که در قم رعایت شده و مورد تأیید کشوری است.

وی با اشاره به اورژانس هوایی در قم افزود: ۱۷ استان کشور از اورژانس هوایی برخوردارند که در ۳ استان کشور انتقال مجروحین با کمک هوا ناجا انجام می‌شود و یکی از آن‌ها استان قم است و در مدت فعالیت پرتلاش بوده‌اند.

رئیس اورژانس قم با بیان اینکه ۴۵ درصد مأموریت اورژانس قم در تصادفات به موتورسواران اختصاص دارد، گفت: آمارها در قم نشان می‌دهد در هر ۲۴ ساعت، ۳۰ الی ۳۵ تصادف بوسیله موتورسیکلت در قم رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان قم در حوادث رانندگی طی ۷ ماهه نخست امسال ۲۰ تن از هموطنان فوت کرده‌اند، افزود: این آمار در سال ۹۲، ۱۷ مورد بود که امسال به ۲۰ مورد رسیده است.

گفتنی است، در پایان این دیدار از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و هیئت همراه تندیس حامی سلامت به سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم اعطاء شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com