کد خبر ۳۲۰۰۲ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
در گفتگو با رئیس سازمان مدیریت بحران قم مطرح شد:

وقوع سیل در منقه پردیسان به دلیل قرار گیری این منطقه در حوزه پائین دست آبراهه ها و رودخانه های فصلی اجتناب ناپذیر است

محسن اروجی اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه پردیسان در حوزه پائین دست آبراهه ها و رودخانه های فصلی قرار دارد در صورت بارش شدید، وقوع سیلاب در این حوزه اجتناب ناپذیر بوده و این یک موضوع طبیعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بارندگی های شدیدی که در روزهای گذشته از غرب ایران شروع شده و موجب جاری شدن سیل در چند استان شد، با ورود به استان قم نیز منجر به بروز سیل در منطقه پردیسان شهر قم گردید ، با توجه به موارد مشابه رخ داده در سطح استان مدیر کل مدیریت بحران استان قم در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) اظهار داشت : در سیلاب اخیر منطقه پردیسان اقدامات ایمنی و پیشگیری مناسب انجام گردید و مسیر سیل مسدود شد و به کسی خسارت وارد نشد.

محسن اروجی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای فصل زمستان و احتمال وقوع مجدد سیلاب در آینده گفت: با توجه به اینکه فصل بارندگی ها شروع شده، در صورت بارش باران، حتما شاهد سیل خواهیم بود و باید آمادگی خود را بالا ببریم و مانند سیلاب اخیر سریعا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: جایی که رودخانه و آبراهه است قطعا سیلابی در گذشته بوده و آینده نیز اتفاق خواهد افتاد زیرا رودخانه، خانه ی رود است و در اثر بارش سیلابی می شود. باید اقدامات ایمنی و پیشگیری از خسارت صورت گیرد که به خوبی در سیلاب اخیر انجام شد و مسیر مسدود گردید و به کسی خسارت وارد نشد.

اروجی همچنین در خصوص نقدهای صورت گرفته از اطلاع رسانی دیر هنگام سازمان مدیریت بحران به دیگر دستگاه های مربوطه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سیلاب اخیر در یک نقطه خاص صورت گرفت اطلاع رسانی، هم خوب و هم به موقع انجام شد. و این موضوع که کسی آسیب ندید نشان از اطلاع رسانی به موقع این سازمان بود. در این حوادث نیاز است مردم عزیز با دستگاه های اجرایی همکاری نمایند اگر مسیری برای سیلاب مسدود می شود به خاطر این است که کسی آسیب نبیند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم در پاسخ به این سوال که چرا بازسازی کانال پشت دانشگاه به سرانجام نرسیده و رها شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه پردیسان در حوزه پائین دست آبراهه ها و رودخانه های فصلی قرار دارد در صورت بارش شدید، وقوع سیلاب در این حوزه اجتناب ناپذیر بوده و این یک موضوع طبیعی است.

وی همچنین در خصوص آمادگی دستگاه ها برای فصل زمستان و بارش باران و سیل اظهار داشت:  هشدارهای لازم به دستگاه ها داده شده و جلسات هماهنگی برگزار شده است. در سیل اخیر هماهنگی بین دستگاه های انتظامی و شهرداریها و نیروهای امدادی در سطح بسیار خوبی بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com