کد خبر ۳۱۹۰۹ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم مطرح كرد؛

سيل نداشتيم و فقط آب گرفتگی معابر در پرديسان رخ داد/تخليه بستر رودخانه‌ از خودروها در مدت زمان اندك

سيد امير سامع با اشاره به وضعيت شهر قم پس از بارندگی هاي صورت گرفته اظهار داشت:در منطقه پرديسان به دلیل پر شدن آب کانال در برخي از قسمت‌ها بالا زدگی آب از سطح كانال را شاهد بوديم و اين مسئله منجر به جاري شدن آب در برخی از معابر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سيد امير سامع با اشاره به وضعيت شهر قم پس از بارندگي‌هاي صورت گرفته در مناطق بالادست قمرود در بخش كهك بيان كرد: امشب شاهد بارش‌هايي در خارج از محدوده شهر و در مناطق بالادست قمرود در كهك و ورجان بوديم و اين بارندگي‌ها موجب حركت آب به سمت شهر قم در مسير بستر قمرود شد و در منطقه پرديسان شاهد جاري شدن آب در داخل كانال بوديم و آب كانال را پر كرد و در برخي از قسمت‌ها بالا زدگي آب از سطح كانال را شاهد بوديم و اين مسئله منجر به جاري شدن آب در برخي از معابر شد.

وي بيان كرد: جاري شدن آب در برخي معابر در تردد خودروها ايجاد اختلال كرد و به همين دليل با همكاري راهنمايي و رانندگي برخي از مسيرهاي موقتاً مسدود شد و خودروها از مسيرهاي ديگر هدايت شدند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم بيان كرد: پيش بيني شده بود كه بارش باران و جاري شدن آب از بالا دست قمرود مسير بلوار زائر را دچار اختلال كند به همين دليل بلوار زائر تخليه شده و خودروها خارج شدند.

وي بيان كرد: در راستاي اجراي اين تصميم آمادگي نيروهاي شهرداري به منصه ظهور گذاشته شد و با تلاش نيروها و مديريت بحران شهرداري؛ بلوار زائر ظرف مدت زمان ۱۵ دقيقه به صورت كامل تخليه شد.

سامع با بيان اينكه در حال حاضر ورودي‌هاي منطقه پرديسان باز شده است افزود: شرايط سيلاب و سيل نداشتيم و تنها آب‌گرفتگي معابر مجاور كانال رخ داد.

وي بيان كرد: پيش بيني شده بود كه دبي آب بيشتري به سمت قم حركت خواهد كرد ولي با توجه به تشنه بودن زمين‌هاي بالادست ميزان آبي كه جاري شد از پيش‌بيني‌ها كمتر بود.

معاون خدمات شهري شهرداري قم بيان كرد: بلوار زائر همچنان مسدود خواهد بود و البته در حال حاضر شرايط در وضعيت مطلوبي است.

منبع: شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com