کد خبر ۳۲۰۲۴ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
آیت‌الله نوری همدانی:

آشتی و مذاکره با آمریکا فکری نادرست است

یکی از مراجع تقلید گفت: کسانی که فکر می‌کنند می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم، اشتباه می‌کنند، زیرا روح زیاده‌خواهی و سلطه‌گری در آمریکا وجود دارد بنابراین هیچگاه نباید فکر کنیم، با آمریکا می‌توانیم آشتی و مذاکره کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: به طور تجربی ثابت شده که سلاطین غاصب هستند، خداوند در زمینه ولایت بر مردم در اولویت است و پیامبر و امام در طول ولایت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در دوران سلاطین مختلف طبقه‌بندی بودند و مردم عادی حق تحصیل نداشتند، شکی در این وجود ندارد که سلاطین ظالم و غاصب بودند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ انقلاب بسیار مهم است گفت: در 13 آبان 43 امام خمینی(ره) از قم به تهران و از آنجا به ترکیه تبعید شدند زیرا ایشان سخنرانی پیرامون کاپیتولاسیون داشتند. از طرفی دیگر 13 آبان سال 57 عده‌ای به دانشجویان حمله کردند و آنها را به شهادت رساندند.

 وی خاطرنشان کرد: در 13 آبان سال 58 پس از پیروزی انقلاب و انتشار صدای انقلاب در جهان، دانشجویان، سفارت آمریکا را تسخیر کردند که کاری مهم بود و این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد و تقابل اسلام و انقلاب با استکبار جهانی را نشان می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه روز 13 آبان بسیار مهم است و باید هر چه پررنگ‌تر مبارزه با استکبار را متجلی کنیم، گفت: آمریکا سلطه‌گر و سردمدار همه مستکبران است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا را به خوبی شناختیم، تسلط و زیاده‌خواهی در آمریکا وجود دارد و کسانی مانند عربستان زیرسلطه او هستند، بنابراین آمریکا به دشمنان اسلام پناه می‌برد تا خود را نگاه دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچگاه با آمریکا نمی‌توانیم کنار بیاییم، گفت: کسانی که فکر می‌کنند، می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم اشتباه می‌کنند، زیرا روح زیاده‌خواهی و سلطه‌گری در آمریکا وجود دارد، بنابراین هیچگاه نباید فکر کنیم با آمریکا می‌توانیم آشتی و مذاکره کنیم.

وی مسئله وحدت و اتحاد را بسیار مهم دانست و افزود: امام خمینی(ره) خطاب به مردم فرمودند فردای شما دشوار است و اگر مجهز به علم، تقوا و شعور انقلابی و اسلامی شدید، پیروزی شما قطعی است. هرگز اجازه ندهید، عده‌ای بر شما حکومت کنند، اصل دموکراسی اسلامی را فراموش نکنید، سعی کنید با اتحاد خود جامعه اسلامی را به وجود آورید.

آیت‌الله نوری همدانی رمز پیروزی را وحدت کلمه دانست و گفت: امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که از اختلاف دست برداشته و برای فردای خود فکر اساسی کنید و انجام رسالت اسلامی تا مرگ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند اجازه نمی‌دهد کفار به هیچ شکلی بر مسلمانان تسلط پیدا کنند، بنابراین با سعی و مبارزه نباید اجازه داد مستکبران بر ملت مسلمان تسلط داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com