کد خبر ۳۲۰۴۲ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸

هویت ما نفی استکبار است / 13 آبان روزی برای انقلابیگری

مبنای عداوت ملت مسلمان ایران با آمریکا تنها به ظلم‌هایی که این دولت علیه ملت مظلوم ایران اعمال کرده است، ختم نمی‌شود بلکه ما خونخواه هزاران زن و مرد و کودک مسلمان و غیرمسلمان در منطقه و جهان هستیم که به دلیل سیاست‌های استکباری کاخ سفید به خاک و خون کشیده شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امروز قم حال و هوای دیگری دارد. خیابان‌های شهر مملو از دانش‌آموزان و نوجوانانی است که پلاکاردهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی را در دستان خود گرفته‌اند. هرچند هوا سرد است اما گرمای عشق به ولایت و مبارزه با ظالمان همه چیز را مورد تاثیر خود قرار داده است. اینجا قم و امروز 13 آبان ماه سال 1394 است.

13 آبان ماه در تقویم ما ایرانیان سالروز حوادث تلخی است. از کشته شدن تنی چند از دانش‌آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی تا تبعید امام امت و از همه مهمتر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران از سوی دانشجویان پیرو خط امام.

با این حال مدت‌هاست که 13 آبان به ماهیت ضد استکباری آن شناخته می‌شود. 13 آبان روزی است برای فریادهای رسای دشمن‌شکن و تبلور یکی از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی یعنی استکبارستیزی. انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی و امام خمینی(ره) از آغاز نهضت مبارزه با شاه همواره پیکان اعتراضات را به سوی آمریکا نشانه می‌رفت چرا که در حقیقت امر، شاه پهلوی دست نشانده کاخ سفید و عروسک خیمه شب بازی واشنگتن بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی نیز ضدیت و دشمنی با استکبار روز به روز عمیق‌تر و کینه ملت ایران از آمریکای جنایتکار بیشتر شد. اکنون نیز که برخی دانسته یا نادانسته سعی در تنویر چهره کریه استکبار در جامعه دارند همچنان خاطرات تلخ حمایت آمریکا از حکومت پهلوی، حمایت از منافقین، حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری، حمایت از صدام، اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی، تلاش برای کودتا و براندازی نظام و ...در اذهان ایرانیان باقی مانده است.

با این حال مبنای عداوت ملت مسلمان ایران با آمریکا تنها به ظلم‌هایی که این دولت ظالم علیه ملت مظلوم ایران اعمال کرده است، ختم نمی‌شود بلکه ما خونخواه هزاران زن و مرد و کودک بیگانه مسلمان و غیر مسلمان در منطقه و جهان هستیم که به دلیل سیاست‌های استکباری کاخ سفید به خاک و خون کشیده شده‌اند. ما ایستاده‌ایم تا ندای مظلومان جهان را بر کرسی حق بنشانیم و ثابت کنیم که منهای آمریکا می‌توان بود و پیشرفت کرد.

سید محسن مظفریان کارشناس مسایل سیاسی در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه 13 آبان بخشی از هویت انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب ما ماهیتی جغرافیای نداشته و ندارد و آرمان خود را در انقلاب مهدوی و حذف ظلم و جور از روی کره زمین می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات ملت ایران به ددمنشی‌های آمریکا و دیگر ایادی این کشور باز می‌گردد، گفت: از کودتای 28 مرداد سال 32 تا همین امروز آمریکایی‌ها حتی یک لحظه دست از مداخله در امور ایران برنداشته‌اند و به تعبیر رهبری همین امروز هم درصدد نفوذ در داخل هستند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی ساده اندیشان سیاسی فکر می‌کنند که با توافق ایران و غرب، روابط بین ایران و آمریکا نیز تغییر می‌کند، افزود: البته آمریکایی‌ها و عمال آنها به شدت به دنبال داشتن رابطه سیاسی با ایران هستند اما الگوی انقلاب اسلامی مانع از آن می‌شود تا میان ایران و آمریکا رابطه‌ای برقرار شود.

مظفریان در این زمینه ادامه داد: رابطه استکبار با ملت‌های مظلوم رابطه گرگ و میش است و اساسا گرگ صفتی آمریکایی‌ها مانع از آن می‌شود تا ارتباطی مبتنی بر انصاف، عدالت و احترام متقابل بین دو کشور ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا احمدوند مدرس حوزه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه دشمنی ملت با سیاست‌های استکباری ریشه‌های دینی و قرآنی دارد، یادآور شد: دین مبین اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که با دشمنان خدا و رسول خدا مراوده داشته باشیم بلکه تاکید می‌کند تا در دشمنی با دشمنان همت بورزیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران به ویژه مردم قم سال‌ها زیر یوغ دژخمیان پهلوی و ساواک بودند که به طور مستقیم از سوی آمریکایی‌ها حمایت و هدایت می‌شدند، گفت: اکنون چه طور برخی علنا خواستار برقراری رابطه با آمریکا می‌شوند و از روی خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران خجالت نمی‌کشند؟

احمدوند با اشاره به اینکه 13 آبان ماه سالروز حوادث تلخی در تاریخ ملت مظلوم اما غیرتمند ایران است، ادامه داد: با این حال امروز 13 آبان به روزی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام تبدیل شده است تا مایه خوشنودی ملت‌های آزادی،خواه را پدید آورد.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه با آغاز مذاکرات ایران و آمریکا در زمینه هسته‌ای عده‌ای صراحتا خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شدند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این شعار دارای مبنای عقلی، منطقی و تجربی است و ما تا زمانی که آمریکا شیطان بزرگ است این شعار کلیدی را سر خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به حضور دانش آموزان در مراسم 13 آبان گفت: امروز دشمن با نفوذ فرهنگی خود درصدد است تا اذهان خردسالان و نوجوانان ایرانی را به سمت و سوی انحراف و وادادگی در برابر غرب سوق دهد اما فریاد‌های یکپارچه دانش آموزان در 13 آبان هیمنه تهاجم فرهنگی غرب را خواهد شکست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه یکی از ممیزات خاص روز 13 آبان دشمن‌شناسی و بصیرت است، گفت: ما باید از حوادثی که در تاریخ روی داده است درس عبرت بگیریم تا دوباره خطاهای گذشتگان خود را تکرار نکنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی بروز کودتا علیه دولت ملی مصدق اعتماد بی‌جا‌ به آمریکایی بود، افزود: امروز هم هستند افراد و گروه‌های سیاسی که درصددند تا چهره آمریکای جنایتکار را روتوش کنند.

رجبی با تاکید بر اینکه ایستادگی در برابر استکبار یکی از مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی است یادآور شد: امروز ایران یک الگوی موفق از مقاومت در برابر جریان سلطه و زور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رویدادهایی مانند 13 آبان فرصت مناسبی برای بازاندیشی در تاریخ و رویدادهای امروز کشور است گفت: یکی از خطراتی که امروز و به مناسبت 13 آبان ماه باید به گوش ملت رساند خطر نفوذ فرهنگی دشمن است که متاسفانه تا عمق خانواده‌ها گاهی پیش رفته است.

استاد حوزه علمیه قم یکی از مهمترین رسالت‌های امروز رسانه‌ها و دیگر نهادهای آموزشی را ترویج و تحکیم سبک فکری و عقیدتی انقلابی دانست و افزود: اگر هوشیار نباشیم عده‌ای منش مسامحه‌گری را جایگزین منطق الهی مبارزه با مستکبران خواهند کرد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com