کد خبر ۳۲۰۴۶ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

رشد 21 درصدی صادرات قم در نیمه نخست سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با توجه به افت صادرات کشور در 6 ماهه نخست سالت خوشبختانه صادرات قم 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد ذاکری ظهر امروز در حاشیه همایش هم‌اندیشی اتاق بازرگانی استان قم با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف اظهار کرد: با توجه به نزدیکی استان قم به پایتخت و شاهراه 17 استان و وجود زیرساخت‌های مناسب این شهر دارای شرایط ویژه‌ای نسبت به دیگر استان‌های کشور است.

وی افزود: در استان قم پنج شهرک صنعتی و جود دارد که 2300 واحد تولیدی در این شهرک‌ها مشغول به کار هستند و موجب اشتغالزایی در این استان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: شهر قم با توجه به نزدیکی به فرودگاه امام خمینی(ره) فرصت خوبی برای صنعت گردشگری دارد و می‌توان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه گردشگری و ساخت فضاهای تفریحی و هتل انجام داد.

وی به وضعیت صادرات در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به افت صادرات کشور در 6 ماهه نخست امسال، خوشبختانه قم 21 درصد رشد صادرات داشته است که امیدورایم این رشد ادامه داشته باشد.

ذاکری عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای رفع موانع تولید در کشور تلاش خواهیم کرد چرخ صنعت و تجارت را به چرخش در آوریم زیرا مطمئنا اگر تولید باشد صادرات هم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما باید در استان کالاهایی را تولید کنیم که جنبه رقابت با دیگر کالاها را داشته باشد و این امر یک عزم جدی می‌خواهد تا به این هدف دست برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: این همایش برای تقویت و رشد زمینه تجارت برگزار می‌شود و باید بازرگان قمی از این فرصت برای دوران پسا تحریم استفاده کنند تا تجارت استان رونق بیشتری داشته باشد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com