کد خبر ۳۱۷۲۲ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد

استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای نهادینه کردن خرید کالای ایرانی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نهادینه کردن خرید کالای ایرانی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری دارد و در این زمینه می‌توان از ظرفیت‌های آموزش و پرورش استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد ذاکری ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، استفاده از کالاهای ایرانی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: نهادینه کردن خرید کالای ایرانی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارد و در این زمینه می‌توان از ظرفیت‌های آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم انجام شده است ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی برای عرصه صنعت، معدن و تجارت 21 ماده را در نظر گرفته و استان قم برای اجرایی کردن این ماده‌ها هفت کمیته با محوریت تولید ملی، ارتقا بهره‌برداری، ارتقای فرهنگ سازمانی، توجه به اقتصاد دانش بنیان، شفاف‌سازی آمار و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری دو کارگاه آموزشی در راستای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با محوریت ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی با مسئولان صدا و سیما برگزار شده و تفاهم‌نامه مناسبی را در این زمینه امضا کرده‌ایم.

ذاکری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قرار گرفته است تا تولیدکنندگان استانی بتوانند کالاهای خود را به مردم معرفی کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com