کد خبر ۳۲۰۸۹ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم:

کوچک‌ترین تحریف در ادبیات استکبارستیزی، فریاد جوانان قمی را به دنبال خواهد داشت

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم گفت: جوانان قمی جوانانی مطالبه‌گر هستند و کوچک‌ترین تغییر و تحریف در ادبیات استکبارستیزی، فریاد جوانان قمی را بلند می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سِیمری اظهار داشت : درباره جایگاه استکبارستیزی در اسلام و ایران گفت: در یک نگاه کلی به دین مبین اسلام، می توانیم ببینیم که ادبیات اسلام، ادبیاتی استکبارستیز است

وی افزود: ما در جای جای آیات قرآن کریم، مبارزه با استکبار را دیده ایم؛ مثلاَ در خصوص حکومت فرعون بیان شده است که حکومت فرعون قوم خودش را دسته بندی کرد و کودکان آن‌ها را کشت و زنانشان را به اسارت برد و به آنها ظلم کرد و بعد از آن حضرت موسی(ع) برانگیخته شد تا با این استکبار مبارزه کند و برای قومش مطالبه حق کند.

 سِیمری ادامه داد: کمی در تاریخ که جلوتر بیاییم، می رسیم به بعد از اسلام و جریان قیام سالار شهیدان علیه السلام که الآن در ایام سوگواری ایشان هستیم، می بینیم که باز هم در این خصوص، امام ما نتوانستند در مقابل استکبار و ظلم و جورِ تحمیلی بنی امیه سکوت کنند که در نتیجه ایشان قیام کردند و آن تصویر زیبای عاشورایی را برای ما به یادگار گذاشتند.

 وی ادامه داد: کمی جلوتر که بیاییم و به دوران معاصر نزدیکتر بشویم، انقلاب را می بینیم؛ می بینیم که امام خمینی(ره) و جوانانی که در کنار ایشان بودند، نمی توانستند بپذیرند که یک عده ای بیایند با ظلم و ستم، بر حکومت های کشورهای دیگر سیطره پیدا کنند و با دخالت های بی جای خودشان، جنایتهای متعددی در حق این کشورها انجام دهند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم بیان داشت:  در اوایل انقلاب، آمریکا مظهر استکبار و طاغوت بود و ما دیدیم که عده ای از دانشجویان به آن تشخیص و بصیرت رسیدند که باید حرکتی را انجام دهند و به دخالت ها در درون کشورمان خاتمه بدهند که در نتیجه، ما حماسه ۱۳ آبان را مشاهده کردیم و عده ای از جوانان لانه جاسوسی (سفارت) را تسخیر کردند.

 

سِیمری گفت: حال اگر بخواهیم درباره نقش استان قم صحبت کنیم، باید بگوییم که قم پتانسیل عظیمی دارد و مرکز تشیع و همچنین مکانی است که امام خمینی(ره) انقلاب را از آنجا آغاز کردند و آن را به بالاترین سطح رساندند. جوانان قمی جوانانی مطالبه گر هستند. کوچک ترین تغییر و تحریف در ادبیات استکبارستیزی، فریاد جوانان قمی را بلند می کند که نمونه آن را در جریان تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی دیدیم. مطمئناَ این گفته شهید بهشتی که دانشجو موذن جامعه است و اگر دانشجو خواب بماند، نماز تمام جامعه قضا می شود» مورد توجه دانشجویان ما است.

منبع : دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com