کد خبر ۳۲۱۱۶ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم:

برخورد موتور با پراید 2 مجروح بر جای گذاشت/ وقوع چهارمین مورد مسمومیت با گاز CO

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به عواقب بعدی این اتفاقات اذعان کرد: اشغال تخت‌های بیمارستانی و به خصوص تخت‌های ICU و صرف هزینه‌های زیاد برای درمان این افراد از یک سو و آثار و تبعات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی این حوادث با توجه به آمار بالای فوتی، مرگ مغزی، مجروحیت با شدت درجات آسیب‌های مختلف و قطع عضو از سوی دیگر از عواقب اتفاقاتی است که بر اثر بی‌احتیاطی رخ می‌دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا حسنی با اشاره به آمار حوادث روز جمعه، برخورد موتور با پراید را از جمله حوادث این مدت برشمرد و گفت: این حادثه در بلوار الغدیر روی داد که در آن دو سرنشین موتورسیکلت مجروح شدند.

وی در تشریح جزئیات این حادثه افزود: حال یکی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است که پس از انجام عملیات احیا به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم مسمومیت با گاز CO را از دیگر حوادث این مدت ذکر کرد و ادامه داد: این حادثه در روستای کهندان روی داد.

حسنی اضافه کرد: این حادثه به علت استفاده از ذغال چوب و به منظور تولید گرما برای یک خانم روی داد که کاهش سطح هوشیاری را برای این فرد به دنبال داشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه در پی تماس به موقع با اورژانس قم این فرد پس از دریافت کمک‌‌های اولیه به مراکز درمانی انتقال داده شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرد: این حادثه سومین مورد اتفاق افتاده در سال جاری در زمینه مسمومیت با CO  محسوب می شود که منجر به کاهش سطح هوشیاری شده است.

حسنی افزود: تا کنون چهار مورد مسمومیت در سال جدید روی داده که یک مورد آن نیز به مرگ منجر شده است.

وی یادآور شد: اتفاقات روی داده در زمینه مسمومیت غالبا به علت استفاده از پیک نیک یا ذغال چوب در فضای سربسته بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به آمار حوادث مسمومیت در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته 6 نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند و حدود 80 نفر دچار کاهش سطح هوشیاری با درجات مختلف شدند.

حسنی ضمن ابراز تاسف از وقوع حوادثی از این دست ابراز کرد: این اتفاقات به راحتی و با رعایت نکات ایمنی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی از اورژانس برای پوشش اتفاقات قابل پیشگیری استفاده می‌شود تصریح کرد: متاسفانه بعضا بالگرد و آمبولانس‌های اورژانس و خدمات اورژانس که باید به نیازمندان واقعی ارائه شود برای این اتفاقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به عواقب بعدی این اتفاقات اذعان کرد: اشغال تخت‌های بیمارستانی و به خصوص تخت‌های  ICU و صرف هزینه‌های زیاد برای درمان این افراد از یک سو و آثار و تبعات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی این حوادث با توجه به آمار بالای فوتی، مرگ مغزی، مجروحیت با شدت درجات آسیب‌های مختلف و قطع عضو از سوی دیگر از عواقب اتفاقاتی است که بر اثر بی‌احتیاطی رخ می‌دهند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com