کد خبر ۳۲۸۰۱ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱

مسمومیت دو تن بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در قم

مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: دو تن بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در این استان مسموم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی فراهانی افزود: این حادثه امروز در منزلی در شهر قم به علت نقص در خروجی لوله بخاری رخ داد و این دو تن دچار کاهش سطح هوشیاری شدند.
وی افزود: شنبه هفته جاری نیز یک آقا 30 ساله با گاز منوکسیدکربن مسموم شد که با توجه به کاهش شدید هوشیاری، وی همراه با اکسیژن درمانی به بیمارستان انتقال یافت.
وی با بیان اینکه علائم زودرس مسمومیت با منوکسیدکربن بسیار شبیه به علائم آنفولانزاست، گفت: اگر افرادی در یک مکان با تهویه ضعیف وسایل گرمایشی قرار دارند و همگی دچار علائم زودرس آنفولانزا شوند، احتمال مسمومیت با منوکسید کربن وجود دارد.
فراهانی افزود: سردرد، تهوع و استفراغ، گیجی و خواب آلودگی، کاهش سطح هوشیاری و تنفس مشکل از جمله این علائم است که در مواردی می تواند چند روز یا حتی چند ماه پس از تماس با منوکسیدکربن ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: نخستین و مهمترین اقدام در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن(هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس 115 است که باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم خواهد بود.
از آغاز فصل سرما در سال جاری تاکنون، بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن سه تن جان خود را از دست داده اند و 26 تن نیز دچار کاهش سطح هوشیاری با درجه های مختلف شده اند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com