کد خبر ۳۲۱۸۸ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
مدیرکل میراث فرهنگی قم :

صنایع دستی در زندان‌های قم با هدف اشتغالزایی آموزش داده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه صنایع دستی در زندان‌های قم با هدف اشتغالزایی آموزش داده می‌شود، گفت: دستاوردهای کارگاه‌های زندان‌های قم در نمایشگاه صنایع‌دستی استان قم عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی اظهار داشت :  با اشاره به فعالیت چشم‌‎گیر و مهم برخی از کارگاه‌های زندان‌های استان قم، اظهارداشت: برای برگزاری کلاس‌های صنایع دستی  در زندان های قم باید نیازسنجی صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با بیان اینکه در نیاز سنجی برای ایجاد کارگاه‌های هنری در زندان‌ها مسائلی همچون سن و جنسیت لحاظ می‌شود، افزود: بر این اساس افراد در رشته‌های مختلف تحت آموزش دوره‌های متفاوت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برپایی بازارچه صنایع دستی از جمله برنامه‌های است که در دست اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی است، تاکید کرد: با راه اندازی این نمایشگاه می‌توان برای فروش محصولات تولیدی زندان‌ها هم غرفه‌هایی مد نظر قرار داد تا بتوان از این ظرفیت هم استفاده کرد.

رضایی تاکید بر اهمیت شناخت بازار حتی در کارگاه‌های آموزشی زندان‌ها، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در زندان‌ها آموزش داده می‌شوند باید بر اساس فروش در استان قم رتبه‌بندی شوند و تولید در زندان‌ها هم بر اساس نیاز سنجی زائران و مجاوران استان قم به وجود بیایند.

وی با اشاره به اینکه استان قم از جمله استان‌های گردشگر پذیر به ویژه در بخش مذهبی و زیارت است، تصریح کرد: قم به عنوان ام القرای جهان اسلام باید از ویژگی‌های لازم برای گردشگری بهره مند باشد و از طرفی حضور این زائران می‌تواند به عنوان فرصتی باشد که صنایع دستی استان به عنوان سوغات مطرح شده و از این ظرفیت عظیم زائران بهرمند شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه نباید تنها به برگزاری نمایشگاه‌های داخلی اکتفا کرد، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در سایر کشورها هم از دیگر برنامه‌های اداره کل صنایع دستی و گردشگری استان قم است تا بتواند تبدیل به برند شده و بازارهای بین المللی را جذب کنیم.

رضایی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند در ایجاد این گونه نمایشگاه‌ها و حمایت از صنایع دستی نقش ویژه‌ای ایفا کنند، تصریح کرد: اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال این است که تولید در زندان‌ها را با ظرفیت رشد اشتغال‌زایی و با نگاه اقتصادی به پیش ببرد.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com