کد خبر ۳۲۰۲۲ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷
مدیر کل زندانهای استان:

بازار عرضه صنایع دستی زندانیان در قم پیگیری شود

محمد قطبی مدیر کل زندانهای استان قم گفت: زندانیان استعدادهای خوبی در تولید صنایع دستی دارند و لازم است بازار عرضه هنرهای دستی پیگیری و موانع موجود رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد قطبی در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و معاونان از کارگاه های تولیدی زندانیان اظهار داشت: زندانیان در کارگاه های مختلف صنایع دستی مشغول به کار هستند که برای بازار عرضه تولیدات نیازمند تعامل نهادهای مربوطه در این عرصه هستیم.

وی افزود: در صورتی که بازار صنایع دستی زندانیان شناسایی و مکانی برای عرضه آن مشخص شود اشتغال این افراد فراهم شده و در جهت درآمدزایی خویش و خانواده اقدام خواهند کرد از این رو جامعه از آسیب های اجتماعی به دور خواهد ماند.

مدیر کل زندانهای استان قم با اشاره به اینکه زندانیان دارای توانمندی های بالا در تولید هستند گفت: این افراد بعد از گذراندن دوره های آموزشی به صورت تخصصی وارد کار می شوند و می توانند تولیدات خویش را نسبت به نیاز جامعه عرضه کنند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم می تواند با تعامل و همکاری، آموزش های مربوطه را در رشته های مختلف به زندانیان ارائه کند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقای سطح تولیدات متنوع زندانیان قدم بردارد.

قطبی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اشتغال برای زندانیان هستیم گفت: سعی ما بر این است تا با اصلاح تربیت در کنار ایجاد اشتغال و توانمند سازی زندانیان از بازگشت این افراد به زندان ها جلوگیری کنیم.

مدیر کل زندانهای استان قم افزود: اشتغال باعث می شود تا زندانی با فکر درآمدزایی برای خانواده با دل گرمی به تولید صنایع دستی بپردازد و از زمان خویش به نحو مطلوب استفاده کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com