کد خبر ۳۲۲۳۳ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قم:

برخی مسؤولان قم برای صنایع آلاینده فرش قرمز پهن می‌کنند

رحمان دانیالی مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قم گفت: برخی از مسؤولان استان قم در شرف پهن فرش قرمز برای برخی صنایع هستند که به جای اشتغال‌زایی برای استان آشغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رحمان دانیالی عصر امروز در نشست شورای اداری استان قم که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه ما سعی کردیم تا با صنایع آلاینده در استان قم با قدرت عمل کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر نتوانستیم موفقیت هایی در این راستا کسب کنیم و مهمترین دلیل آن این است که برخی مسؤولان استان قم می خواستند آلایندگی را در قم پنهان کنند و به آنها پرداخته نشود.


وی با بیان اینکه برخی از مسؤولان استان قم در شرف پهن فرش قرمز برای برخی صنایع هستند که به جای اشتغال زایی برای استان آشغال زایی به همراه خواهد داشت، افزود: رویکرد محیط زیست بیشتر هدایت کردن صنایع به سمتی است که دیگر آلایندگی برای استان به همراه نداشته باشند و ما در حالی که می خواهیم چرخ صنعت برای استان قم در حرکت باشد، طبق قانون با صنایع آلاینده برخورد خواهیم کرد.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم با اشاره به پیدایش مشکلاتی برای مردم قم از سوی ریزگردها، تصریح کرد: امروز بحث دریاچه نمک به یک بحران برای استان قم در حال تبدیل شدن است و همچنین ریزگردهای مرکز کشور نیز به عنوان میهمانان ناخوانده مشکلاتی را برای مردم قم ایجاد کرده است که خوشبختانه در سفر اخیر خانم ابتکار به قم به حساسیت و اهمیت این موضوع ها پی بردند و تصمیم گرفتند هر چه سریع تر برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کنند.


حسن بختیاری رییس شورای اسلامی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی یکی از بزرگترین دغدغه های اعضای این شورا است، بیان کرد: متاسفانه مباحث زیست محیطی در کشور و استان قم مغفول مانده است و این امر می طلبد تا مسؤولان نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.


وی با بیان اینکه بنزین یورو چهار در بیشتر استان های کشور توزیع شده است، تصریح کرد: توزیع این بنزین می تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرات خوبی داشته باشد و ما امیدواریم این بنزین در بیشتر جایگاه های استان قم توزیع شود.


لازم به ذکر است در جلسه شورای اداری استان قم مصوب شد تا گزارش حسابرسی سال 92 از سازمان همیاری های شهرداری قم برای بررسی به وزارت کشور ارسال شود.

منبع:رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com