کد خبر ۳۲۲۵۴ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی خطاب به دولت:

چه چیزی از آمریکا دیدید که آرزوی ارتباط دارید/ سخن از مذاکره با آمریکا غیر از هسته‌ای جای تعجب دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان خطاب به دولت تدبیر و امید گفت: چه چیزی از آمریکا دیدید که هر لحظه آرزوی ارتباط با آمریکا و حضور این کشور در ایران را دارید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه شهرک پردیسان قم در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت زینب کبری(س) با اشاره به ایام بزرگداشت علامه طباطبایی و علامه جعفری در هفته پیش رو، به تجلیل از مقام علمی این دو عالم بزرگوار پرداخت.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان این‌که یک شنبه و دوشنبه، 24 و 25 آبان‌ماه به ترتیب روز علامه طباطبایی و علامه جعفری است، اظهار داشت: علامه جعفری به قدری مسلط بر فلسفه غرب بودند، که کتاب‌های بسیاری در نقد این فلسفه و اندیشه‌های غربی نگارش کرده‌اند؛ علامه طباطبایی نیز با کتاب‌های بسیار خود از جمله «تفسیر المیزان» شیعه را به جهان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه به فتنه سال 1388 اشاره و تصریح کرد:‌ آن‌قدر فتنه‌گران در آن ایام خیانت کردند که با آب زمزم و حوض کوثر هم شسته نخواهند شد؛‌ بیش از چهل میلیون رأی که می‌توانست ضربه بزرگی بر سر استکبار و توهمات پایان ناپذیر و مطالبات حیرت انگیزش باشد، به هوس فتنه گران و با بهانه تقلب، نادیده گرفته شد.

وی با بیان این‌که فتنه گران نه تنها سیاست بلکه علم را هم آلوده کردند، عنوان کرد: فتنه گران خائن، کاری کردند که یونسکو کنگره جهانی فلسفه که قرار بر برگزاری آن با نماد دو علامه فقیه و فقید بود را لغو کرد.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت:‌ فتنه گران از شوکت و شکوه نظام کاستند؛ اما مردم ایران به آنان رحم کردند که در حصر نگهشان داشته و به پدرخوانده‌شان احترام می‌گذارند.

وی بیان کرد: این چه دولت تدبیر و امیدی است که علی رغم سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پایان یافتن مذاکره با آمریکا، با شبکه‌های غربی مصاحبه می‌کنند که امکان باز شدن سفارت‌خانه‌ها و برافراشته شدن پرچم‌ها در دو پایتخت وجود دارد. مگر آقای روحانی رییس جمهور این سرزمین نیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، ما جز هسته‌ای مذاکره نمی‌کنیم اما دولت با بهانه‌های واهی، مذاکرات را متعدد می‌کنند؛ ما فعلا باید همچون رهبر معظم انقلاب سکوت کنیم تا روزی که این عده فراخوان شوند.

وی خطاب به دولت تدبیر و امید ابراز کرد: چه چیزی از آمریکا دیدید که هر لحظه آرزوی ارتباط با آمریکا و حضور این کشور در ایران را دارید؟ ما می‌گوییم بشار اسد باید بماند اما رییس جمهور می‌گوید که ما روی شخص تعصب نداریم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله آملی لاریجانی، فرد بسیار آرام و متینی است اما سخنان رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به قدری پر از ایراد و اشتباه بود که حتی رییس قوه قضائیه را هم برآشفت و سبب موضع گیری محکم وی شد.

وی تأکید کرد: کسانی از خارج کاملا مترصد ما هستند و نمی‌خواهند علوم انسانی اسلامی رواج یابد؛ عده‌ای هم از داخل به آنان خط دهی می‌کنند! این عده برای رسیدن به تسخیر دو مجلس، به دشمنان می‌گویند سوخت انقلاب تمام شده و شما باید حضور یابید.

امام جمعه پردیسان گفت: این کشور سرانجام، نمونه و الگویی از تمدن نوین اسلامی می‌شود و سبب فخر امام عصر حضرت صاحب الزمان(ع) و نائب ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خواهد شد.

منبع: رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com