کد خبر ۳۱۸۸۱ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی:

دل بستن به آمریکا و غرب، بزرگ ترین آسیب است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی استاد حوزه علمیه قم گفت: دل بستن به آمریکا و غرب، بزرگ ترین آسیبی است که برخی به آن دچار شده‌اند؛ محافظت از شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان یک اصل نظام اسلامی، وظیفه پدافند غیر عامل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت زینب کبری(س) ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل پدافند غیرعامل اظهار داشت: سرلشکر جلالی در شهریورماه سال جاری و از سوی رهبر معظم انقلاب،‌ به عنوان رییس سازمان پدافند غیرعامل شد تا اسباب ایمنی کشور در مقابل تهدیدها، آسیب‌ها و حوادث غیرمترتبه را فراهم کند.

امام جمعه شهرک پردیسان قم با بیان این‌که پدافند غیرعامل، دفاع غیر نظامی است، بیان کرد: دشمن همواره دشمنی خود را به انحاء مختلف ادامه می‌دهد؛ ضربه خوردن در هر یک از توطئه‌های دشمن، ضعف پدافند غیرعامل در آن عرصه را نشان می‌دهد.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر این‌که هدف از پدافند غیرعامل، مصون نگاه داشتن نظام از هرگونه آسیب و گزند است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پدافند غیرعامل را تشبیه به بدن انسان کردند؛ کالبد انسان نیازمند قوت و توانایی‌ای است که با یک مریضی و مشکل، به لرزه نیفتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که قرص‌های شیمیایی و آنتی بیوتیک بدترین ضربه را به سیستم دفاعی بدن انسان می‌زند، ابراز کرد: افراد باید با رعایت نظافت و توصیه‌های بهداشتی و نیز با خوراک مناسب، ایمنی بدن خود را افزایش داده و متوسل به قرص و دارو نشوند.

وی افزود: پدافند غیر عامل یک سازمان مصون سازی است که تمام دنیا به گونه‌ای از آن برخوردارند؛ این سازمان با تمام مسائل ملی، دینی و کشوری مواجه بوده و آنان را از مضرات و آسیب‌ها مصون می‌دارد.

امام جمعه شهرک پردیسان قم با اشاره به مضرات ویروس‌هایی که شبکه اجتماعی تلگرام به جوانان تزریق می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ فیلتر کردن این شبکه اجتماعی یکی از وظایف پدافند غیرعامل است اما وظیفه بالاتر از آن، تولید برنامه‌ها و فیلم‌های جایگزینی است که بتواند در برابر شبکه‌های اجتماعی مفسده انگیز بایستد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأیید مشروط برجام از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: دل بستن به آمریکا و غرب، بزرگترین آسیبی است که برخی به آن دچار شده‌اند؛ محافظت از شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان یک اصل نظام اسلامی، وظیفه پدافند غیر عامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی عنوان کرد: آمریکا و غرب به اکثر کشورهای اسلامی تروریسم تزریق کرده‌اند اما در مقابل، انصارالله و حزب الله را تروریسم می‌شمارند و ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کنند؛ آمریکا و غرب خود تروریسم هستند.

وی بر لزوم شرکت مردم در راهپیمایی 13 آبان و سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» تأکید کرد و گفت: عده‌ای راهپیمایی مردم پردیسان را تحریم کرده‌اند و حتی در پی تحریم نماز جمعه این شهرک هستند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان این‌که شهرک پردیسان 120 هزار جمعیت و نماز جمعه‌ای مستقل از شهر قم دارد، افزود: با توجه به فاصله بسیاری که شهرک پردیسان با حرم مطهر حضرت معصومه(ص) دارد، اگر راهپیمایی و نماز جمعه آن تعطیل شود، جمعیت چندانی به نماز جمعه و راهپیمایی داخل شهر قم اضافه نخواهد شد.

وی با بیان این‌که مردم در هر کجای ایران که به راهپیمایی 13 آبان رفتند، باید شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دهند، گفت: آمریکا دیگر به سرزمین ما باز نخواهد گشت زیرا عناصر محکمی همچون نماز جمعه و سازمان پدافند غیرعامل، این کشور را از گزند و نفوذ دشمن مصون نگاه داشته و خواهد داشت.

امام جمعه شهرک پردیسان قم با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی، شعبه‌ای از پدافند غیرعامل است تا کشور به سبب نیازهای خود، وابسته دشمن نشود، تصریح کرد:‌ هرآنچه که بدون اسلحه در پی دفاع از نظام اسلامی باشد، در دایره پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد و در تمام حوزه‌های عمومی و تخصصی همچون بهداشت، اقتصاد، سیاست و ... عمل می‌کند.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com