کد خبر ۳۲۲۵۶ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

توطئه دشمن برای تأثیرگذاری بر انتخابات آینده جدی گرفته شود/ حماسه اربعین نماد عظمت اسلام ناب است

امام جمعه قم با مهم شمردن توطئه دشمن برای به هم ریختن افکار ملت به ویژه در آستانه انتخابات اظهار داشت : در انتخابات ها ضربه ها خوردیم و فتنه هایی ایجاد شد، ملت ایران هوشیار است و جناح ها و مسؤولان نیز باید هوشیار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: تاریخ و تکامل بشر به کتاب و کتابخوانی گره خوده است.


وی افزود: اگر کتاب و ثبت و ضبط آثار و افکار از طریق کتاب از تاریخ بشر گرفته شود از انسانیت و تاریخ و تمدن بشر چیزی باقی نمی ماند، فرهنگ مطالعه و دانش افزایی امری است که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است؛ سرانه مطالعه همچنان در کشور پایین است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مطالعه در خانواده ها باید یک سنت هر روزه و پایدار باشد، اظهار داشت: فرهنگ عمومی فرزندان باید بر مطالعه مبتنی شود، در مساجد و مدارس و محیط های عمومی باید زمینه مطالعه فراهم شود.


وی ادامه داد: در قم به عنوان پایگاه مهم تولید فکر سالانه حدود 8 هزار عنوان کتاب منتشر می شود، تیراژ کتاب و نسخه های مجلات و مقالات کاهش پیدا کرده که مشکل اصلی در این جا مشکلات ناشران و کتابفروشی ها است از این رو باید تسهیلات مناسب برای آن ها فراهم شود؛ نشر امروز حالت رکود دارد.


امام جمعه قم با بیان این که در تولید کتاب باید دقت های لازم صورت گیرد، ابراز داشت: باید نظام ممیزی وجود داشته باشد چون کتاب غذای روح است، این فکر که ممیزی در کتاب لازم نیست غلط است، البته باید این ممیزی هوشمندانه و سنجیده باشد.


وی با اشاره به برنامه های پس از برجام عنوان کرد: قصه برجام مسیر خود را طی کرد اما در دوران پس از برجام چند نکته بسیار مهم است که همه باید به آن توجه جدی داشته باشند، نخستین مسأله تسریع در شکل گیری هیأت ناظر بر رعایت فرمان 9 بندی و مهم رهبری است.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: ملت ایران ضمن تقدیر و همراهی با مسؤولان با همه وجود مطالبه دارد مسائل پس از برجام و رعایت خط قرمز ها توسط هیأتی به درستی طراحی و دنبال شود، مسؤولان باید به این مسأله توجه داشته باشند.


وی اضافه کرد: مسؤولان باید به فکر پایه ریزی اقتصاد غنی و مقاومتی باشند، ملت ایران با مشکلاتی مواجه است اما صبور و حکیم بوده و همراهی می کنند، باید توجه داشت که مشکلات اقتصادی مردم کم نیست؛ باید اقتصادی عمیق، دانش بنیان، قوی و مقاومتی و درون زا را پایه ریزی کنیم که مطالبه رهبری عظیم الشأن انقلاب و مردم است.


امام جمعه قم با بیان این که مسؤولان باید متوجه توطئه ها و شیطنت های دشمنان به ویژه آمریکا باشند، گفت: آمریکا در ایران و منطقه از مقاومت اسلامی از امواج خروشان انقلاب اسلامی ضربه خورده است از این رو نمی توان به او اعتماد کرد.


وی افزود: شکل ظاهری و لبخندهای دشمن نباید سبب فریب شود، ملت ایران با هوشیاری و منطق عمل می کند اما آگاهی و دشمن شناسی نیز باید استوار و قوی باشد، دشمنی که در سوریه و عراق از جبهه مقاومت اسلامی ضربه شصت دیده است آرام نخواهد نشست.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که توطئه های دشمن برای به هم ریختن افکار ملت و برای به هم ریختن صفوف متحد ما به ویژه در آستانه انتخابات باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: در انتخابات ها ضربه ها خوردیم و فتنه هایی ایجاد شد، ملت ایران هوشیار است و جناح ها و مسؤولان نیز باید هوشیار باشند.


وی با تأکید بر ضرورت پیشرفت علمی کشور ادامه داد: باید به محورهای فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با دانشگاهیان توجه شود، توصیه هایی که رهبر انقلاب در حوزه های فرهنگی، رشد علمی و فناوری باید در متن برنامه های دانشگاه ها دیده شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که حماسه اربعین نماد عظمت اسلام ناب است، ابراز داشت: دولت عراق، مسؤولان کشور و همه عاشقان باید همبستگی داشته باشد تا شاهد راهپیمایی با شکوه اربعین باشیم؛ این راهیپیمایی عظمت ایمانی و شجاعت شیعیان را در برابر دشمنان نشان می دهد.


وی عنوان کرد: امر به معروف و مراقبت از هنجار شکنی ها وظیفه همگان است، با زبان نرم و با منطقی صحیح باید با هنجار شکنی ها مقابله کرد؛ گاهی هنجار شکنی هایی در وسایل عمومی رخ می دهد که ما انتظار داریم نیروی انتظامی در این جا با قدرت و جدیت اقدام کند؛ همچنین ما ازاقداماتی که نیروی انتظامی برای کنترل ناهنجاری ها به ویژه در حوزه عفاف و حجاب انجام می دهد با همه وجود حمایت و پشتیبانی می کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com