کد خبر ۳۲۲۶۷ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۳
مدیر کل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس قم:

فراموشی و تحریف دو خطر جدی است که دفاع مقدس را تهدید می کند

سرهنگ حسینی اظهار داشت: بزرگتری خطراتی که دفاع مقدس را تهدید می کند تحریف و فراموشی است که این نقشه دشمنان انقلاب است و هدفش جلوگیری از الگوبرداری نسل جدید انقلاب از فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تبیین ارزش های معنوی دفاع مقدس گفت: یکی از کارهای بسیار مهم حفظ میراث گرانبهایی است که در دفاع مقدس به دست آمد و در این بین نقش دانشگاهها حیاتی و حساس است و دانشگاه علوم پزشکی قم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.
وی گفت: تدوین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد و فداکاری یک امر لازم و ضروری است که بایستی با همکاری نهاد های استان و کشور صورت پذیرد تا این فرهنگ غنی به صورت ملموس تر برای نسل سوم انقلاب قابل درک باشد.
دکتر ایرانی خواه اعلام داشت، دانشگاه علوم پزشکی قم آمادگی دارد تا همکاری ویژه ای را در طراحی و به تحریر درآوردن دانشنامه دفاع مقدس و همچنین ساخت و راه اندازی موزه دفاع مقدس قم با بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس داشته باشد.
سرهنگ حسینی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم در این دیدار ضمن اشاره با اهداف تاسیس این بنیاد گفت: مهمترین کار این بنیاد در حال حاضر ساخت موزه دفاع مقدس قم می باشد که به امید خدا از ابتدای امسال با سرعت خوبی در حال ساخت می باشد.
وی با تاکید بر نقش سازنده پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران سخت ترین اعمال جراحی انجام شد و فعالیت های حوزه سلامت در آن دوران باید به صورت دانشنامه به رشته تحریر در بیاید و برای دانشجویان تبیین گردد.
سرهنگ حسینی افزود: اولین بیمارستان صحرایی در دوران دفاع مقدس و همچنین اولین گروه امدادی اعزامی به جبهه ها از سوی حوزه سلامت قم انجام شد و این ویژگی استان قم را از دیگر استان ها متمایز کرده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و بنیاد گفت: بزرگتری خطراتی که دفاع مقدس را تهدید می کند تحریف و فراموشی است که این نقشه دشمنان انقلاب است و هدفش جلوگیری از الگوبرداری نسل جدید انقلاب از فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی در پایان ابراز داشت : این بنیاد در نظر دارد دانشنامه نقش استان قم در دوران دفاع مقدس را با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان تهیه کند که نقش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم می تواند بسیار سازنده باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com