کد خبر ۳۲۲۹۴ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
آیت‌الله سعیدی:

پیام‌های هر ساله رهبر معظم انقلاب تشریفاتی نیست/ مسئولان همت کنند

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه شعارهای راهبردی که رهبر معظم انقلاب هر ساله بیان می‌کنند، تشریفاتی نیست، گفت: نگذاریم این پیام‌های راهبردی و شعارهای سال در مظلومیت بمانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمد سعیدی اظهارداشت : از خراسان رضوی، درباره نفوذ دشمن تصریح کرد: نفوذ دشمن از قدیم رواج داشته است و وسیله‌ای است دو لبه که اگر مؤمنان در راه خدا استفاده کنند، به نفع ترویج و گسترش معارف اسلامی خواهد بود، ولی اگر دشمن بهره ببرد به سمت جریان انحرافی و ترویج افکار خودش استفاده خواهد برد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز کرد: علتی که بنی امیه پایتخت خودش را شام(سوریه) قرار داده بود، در این است که در آن زمان این نقطه هم مرز با اروپا و محل تهاجم فرهنگی دشمن به حساب می‌آمد.

هدف دشمن از گسترش ابزار جدید، نفوذ به جامعه اسلامی است

وی با اشاره به اینکه همیشه فرهنگ غرب درصدد نفوذ به جامعه اسلامی است، ابراز کرد: بنی امیه نمی‌خواست مکتب پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را ترویج کند لذا باید به دنبال جایگزینی می‌گشت که همان فرهنگ غرب بود و با ترویج رقاصی و مشروبات، ابتذال را تا دل شهرهای اسلام یعنی شهر پیامبر مدینة النبی(ص) گسترش داده بودند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن با امکانات و تجهیزات پیشرفته و بهره بردن از شبکه‌های ماهواره‌ای، موبایل و اینترنت تا دل دورترین روستا و شهر ما نفوذ کرده است، تصریح کرد: دشمن با گسترش گوشی‌های موبایل پیشرفته چند هدف را دنبال می‌کند، که می‌توان به ثبت اثر انگشت با صفحات لمسی، عکسبرداری با دوربین همراه و شناسایی افراد، تشکیل و دریافت بانک اطلاعاتی تلفن افراد با دسترسی به شماره تلفن‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ جامعه‌ای وجود ندارد که از نفوذ دشمن جلوگیری نکند، ابراز کرد: در حالی که دشمن برنامه کانال‌های العالم و بعضی دیگر از برنامه‌های ما را سانسور می‌کند و اجازه پخش نمی‌دهد، چگونه ما در کشور محدودیت نداشته باشیم.

امام جمعه قم همچنین اضافه کرد: نفوذ دشمن از راه‌های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی و آموزش و بورسیه افراد برای ترویج فرهنگ دشمن با علم و دانش وجود دارد از همین رو مسئولان کشور باید مراقب این‌گونه نفوذ باشند.

شعارهای راهبردی رهبر معظم انقلاب در اول هر سال تشریفاتی نیست

وی با تأکید بر اینکه شعارهای راهبردی که رهبر معظم انقلاب هر ساله بیان می‌کنند، تشریفاتی نیست، گفت: نگذاریم این پیام‌های راهبردی و شعارهای سال در مظلومیت بمانند لذا مسئولان باید برای اجرا و برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی همت کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع درون‌گرا و درون‌زا و با احتیاط نگاهی هم به بیرون دارد، نه اینکه با بی توجهی، مرزها را روی کالاهای خارجی باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تولیدات و آنچه که مردم مربوط به خودشان است را قدرش را بدانند و برای ترویج آن همت و تلاش کنند، تصریح کرد: مردم از کشاورزی و تولیدات داخلی حمایت کنند، نه اینکه با تبلیغات منفی علیه تولیدات خودشان عمل کنند.

منبع : ایکنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com