کد خبر ۳۲۳۰۴ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹
سردار احمدی به مناسبت هفته بسیج خبرداد؛

برگزاری رزمایش بزرگ شهیدان خلیج فارس با حضور 5500 بسیجی در قم

سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) از برگزاری رزمایش بزرگ شهیدان خلیج فارس خبر داد و افزود:‌ 28 و 29 آبان این برنامه در کیلومتر 30 جاده قم به گرمسار با حضور 6 استان اعزام‌کننده رزمنده و 9 استان کمک و پشتیبانی‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار غلامرضا احمدی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از 6 هزار شهید استان اظهار کرد: این شهیدان هستی خود را برای سربلندی و عزت سرزمین تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: بیست و دومین یادواره گرامیداشت سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران وشش هزار شهید استان روز چهارشنبه 27 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا در جوار امامزاده علی بن جعفر با حضور خانواده شهیدان و با سخنرانی سردار سرتیپ سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) از برگزاری رزمایش بزرگ شهیدان خلیج فارس خبر داد و افزود:‌ 28 و 29 آبان این برنامه در کیلومتر 30 جاده قم به گرمسار با حضور 6 استان اعزام‌کننده رزمنده و 9 استان کمک و پشتیبانی‌کننده برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: 120 گردان از بسیجیان 6 استان در رزمایش حضور دارند و در این رزمایش 10 گردان امام حسین(ع) و 10 گردان الی بیت المقدس شرکت می‌کنند که اقدامات اولیه ایجاد اردوگاه و زیرساخت‌های میزبانی از بسیجیان در حال انجام است.

احمدی یادآور شد:‌ روز پنجشنبه میزبان نزدیک به 5 هزار و 500 بسیجی از ترکیب گردان‌های امام حسین(ع) و بیت المقدس خواهیم بود.

وی ادامه داد: این مراسم به منظور تکریم و تجلیل از مقام شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود که در دوران در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به شعارهای این رزمایش گفت: مهم‌ترین شعار این رزمایش کسب آمادگی برای تهدیدات احتمالی است که دو شعار برآمده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در بخشی فرمودند ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم واجازه نفوذ را به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم، بنابراین بسیجیان تمرین می‌کنند که آمادگی تقابل با دشمن را داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد: هفته بسیج مردمی‌ترین گرامیداشت پس از دهه فجر است که همه آحاد مردم در آن حضور دارند، این هفته متعلق به مردم است.

احمدی در بخشی دیگر از سخنان خود در زمینه اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوی راهیان نور خاطرنشان کرد: اعزام به اردوی راهیان نور در کشور به بیش از 10 برابر افزایش پیدا کرده است، بنابراین انقلابی در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این حوزه ایجاد شده است تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در بخش مهندسی اقدامات محرومیت‌زدایی ارزشمندی انجام می‌‌شود، گفت: زیرساخت‌های اوقات فراغت انبوهی از جمله سالن‌های ورزشی صالحین، 9 دی و حوزه‌های دیگر تشکیل شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و افزود: احساس می‌کنیم بیش از گذشته نیازمند جریان ایثار، فداکاری و شهادت در بین جوانان و انتقال فرهنگ ایثار و اطاعت از ولی فقیه در میدان ایثارگری هستیم و باید این مفاهیم به نسل کنونی منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری یادواره شهدا روح ایثار، فداکاری، اطاعت از ولی فقیه و استکبار ستیزی و فرهنگ شهادت گسترش پیدا می‌کند.

احمدی با اشاره به مبحث امر به معروف و نهی منکر گفت: به جز اقدامات لسانی در این بخش که وظیفه عموم اجتماع است، همه مکلفان وظیفه دارند، معروف را تقدیر کنند تا دلگرمی ایجاد شود و در برابر منکر بایستند.

منبع: خبرگزاری بسیج

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com