کد خبر ۳۲۳۱۱ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی :

توضیحات سخنگوی وزارت ارشاد درباره سفر جنتی به قم

حسین نوش آبادی: درباره سفر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر قم و دیدار با تعدادی از علما و مراجع معظم تقلید، توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسین نوش آبادی درباره سفر جنتی به شهر قم و دیدار با تعدادی از علما و مراجع معظم تقلید، ضمن تصحیح پاسخ ارائه شده به خبرنگاری که از علت ملاقات نکردن ایشان با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی سوال کرده بود، گفت: آقای جنتی در سفر قبلی خود به قم با تعدادی از مراجع عظام از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرده و از فرمایشات و رهنمودهای معظم له بهره مند شده بود.

وی افزود: ولی در سفر روز پنجشنبه گذشته به علت کمبود وقت، فرصت دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی فراهم نشد و در عین حال تقاضای وقت ملاقات نیز در این رابطه صورت نگرفته بود که ان شاء لله در سفرهای بعدی با هماهنگی قبلی، دیدار با ایشان و سایر مراجع معظم تقلید انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار این مطلب که همه مراجع عظام تقلید از احترام و جایگاه ویژه ای برخوردارند، بر مشی و اعتقاد دستگاه فرهنگی کشور بر ایجاد رابطه مداوم و بهره مندی از دیدگاه ها و نظرات علمای محترم بویژه مراجع بزرگوار تقلید تائید کرد.

روز گذشته نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر قبلی به قم با شش تن از مراجع عظام از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و از بیانات و رهنمودهای ایشان استفاده کردم و فرصت دیدار با برخی دیگر از مراجع محترم فراهم نشد.

وی افزود: به همین خاطر در سفر پنجشنبه گذشته به قم با تعدادی از مراجع از جمله حضرات آیات عظام علوی گرگانی و شبیری زنجانی دیدار کردم که در گذشته موفق به دیدار آنان نشده بودم.

علی جنتی ادامه داد: در این سفر به علت کمبود وقت، فرصت دیدار با مراجع تقلید دیگری همچون حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله العظمی موسوی اردبیلی نیز فراهم نشد و به سفرهای بعدی موکول شد.

وی گفت: همه مراجع عظام تقلید از احترام و جایگاه ویژه ای برخوردارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ماهیت فرهنگی خود افتخار دارد که از تذکرات و رهنمودهای همه مراجع بهره مند شود

منبع :ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com