کد خبر ۳۸۳۱۰ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مجوز برگزاری هیچ کنسرتی در قم صادر نشده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت ما در حوزه موسیقی بر ارائه موسیقی‌های فاخر در حوزه دفاع مقدس و سرودهای انقلابی متمرکز است و در این مسیر به حساسیت‌ها و دغدغه‌های علما و مراجع تقلید توجه می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص برنامه اجرای زنده موسیقی توسط گروه مهبد اظهار کرد: برنامه‌ای که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اجرای زنده چند سرود حماسی به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس، سالروز عید مباهله و روز بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی بود.

وی ادامه داد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم تاکنون مجوز اجرای کنسرت موسیقی صادر نکرده و حتی از جانب گروه‌های موسیقی نیز درخواست اجرای کنسرت به دلیل ملاحظات خاص استان قم نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت ما در حوزه موسیقی به ارائه موسیقی‌های فاخر در حوزه دفاع مقدس و سرودهای انقلابی متمرکز است، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد برای نشان دادن چهره موسیقی طراز انقلاب اسلامی و موسیقی دفاع مقدس و همچنین شعرها و آهنگ‌های انقلابی کارهای ناب و شایسته‌ای را به نسل جوان و علاقمندان به شعر و موسیقی معرفی کنیم.

دانشی با تاکید بر اینکه برنامه گروه مهبد نیز در همین راستا با رعایت تمام ملاحظات و دقت کافی توسط انجمن سرودهای انقلابی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی سالم، بدون حاشیه و شایسته برگزار شد، ابراز کرد: برنامه اجرا شده به هیچ عنوان کنسرت نبود، چرا که تعریف کنسرت معمولا اجرای برنامه موسیقی زنده، عمدتا در موسیقی پاپ و کمتر در موسیقی سنتی به شکل برنامه مستقل و غیر موضوعی با فروش بلیط و اجراهای متعدد است.

وی ادامه داد: ما در شهر قم تاکنون به هیچ گروهی مجوز اجرای کنسرت موسیقی نداده‌ایم و در جلسات قبلی نیز اعلام کردیم به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساسیت‌ها و دغدغه‌هایی که در این حوزه از سوی علمای اعلام، مراجع عظام تقلید و بزرگان دین وجود دارد توجه می‌کنیم و انتظار مردم ما نیز همین است و با این سیاست اداره کل هماهنگ هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از موسیقی فاخر، سازنده، ارزشمند، معنامحور و محتوی محور را دستور کار این اداره کل در حوزه موسیقی عنوان کرد و گفت: تنها راه حمایت از موسیقی فاخر اجرای زنده نیست، بلکه می‌توانیم با تولید آثار ارزشمند موسیقی در طراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عرصه شعر و ادب موسیقی کشور خدمت شایسته کنیم.

دانشی افزود: از هنرمندان استان قم نیز انتظار داریم در هر رشته هنری ورود پیدا می کنند، سالم ترین و مناسب ترین آثار را ارائه دهند که اگر این اتفاق صورت بگیرد مورد توجه ما قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در حوزه موسیقی به فتاوای مراجع عظام تقلید به ویژه فتاوای رهبری توجه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه ما در ترویج هنر برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و کلام و دیدگاه‌های علمای اعلام است و موفقیت را در این نگاه می‌بینیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹

آقاي دانشي شما يك طلبه هستي.....
سعي كن در شهر مقدس قم مرتكب اشتباه نشوي .......
با مراجع عظام و علماء و حوزه علميه هماهنگ باش...
و الاّ ......!!!

پاسخ