کد خبر ۳۲۳۴۰ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی :

دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن در قم آغاز به کار کرد

دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی، سه شنبه شب در بیت این استاد فقید حوزه که به دارالقرآن تبدیل شده است آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در این همایش که به مدت سه شب در این دارالقرآن با حضور نزدیک به 400 مفسر بزرگ حوزه برگزار می شود، اظهار داشت: دوازدهمین همایش تفسیری قرآن با همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن طی سه شب متوالی و با حضورمراجع معظم تقلید، علما، مدرسان و مفسران قرآن برگزار می شود.
مرتضی نجفی قدسی افزود: دراولین شب این مراسم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید سخنرانی می کنند و در شب دوم نیز ابتدا حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و سپس آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید سخنرانی خواهد کرد.
وی بیان داشت: در آخرین شب این همایش که پنجشنبه شب برگزار خواهد شد آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن در جمع استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم می پردازند.
نجفی قدسی افزود: در این همایش قرآنی از تلاش های مرحوم آیت الله محمد رضا مویدی قمی رئیس مجمع عالی تفسیر قران که مظلومانه در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت رسید تجلیل می شود.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی اضافه کرد: تجلیل از مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی از فقهای عالی مقام و پیشکسوتان عرصه تفسیر قرآن نیز یکی دیگر از برنامه های این همایش قرآنی است، همچنین در این همایش از آیت الله علی کریمی جهرمی به عنوان مفسر قرآن تکریم می شود.
علامه سید محمد حسین طباطبایی از مفسران برجسته قرآن کریم حوزه پس از سال ها تلاش و پژوهش، در بیست و چهارم آبان 1360 در تبریز به دیدار حق شتافت

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com