کد خبر ۳۱۷۴۳ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
با حضور گسترده بانوان

همایش بزرگ پیامبران کربلا در قم برگزار شد

همایش بزرگ پیامبران کربلا ویژه بانوان دردوازدهمین روز از ماه محرم‌الحرام با هدف آشنایی با پیام‌های واقعه عاشورا در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، مریم الهی‌پور در این مراسم با تاکید بر اینکه واقعه کربلا واقعه‌ای عظیم و فراموش نشدنی در طول تاریخ است گفت: نهضت عاشورا شامل دو مرحله اصلی است که مرحله اول آن از زمان خلقت آدم و رسالت نخستین پیامبر (ع) شروع و در عصر عاشورا خاتمه یافت.

وی با بیان اینکه خداوند هدف از خلقت انسان را رسیدن به عبودیت و بندگی خداوند قرار داده است خاطرنشان کرد: خداوند 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر از ظلمت‌ها به سوی بندگی خداوند فرستاده است که هر کدام با توجه به شرایط زمان خود قوم، شهر و یا کشوری را هدایت می‌کردند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از میان پیامبران الهی پنج تن از آنها رسالت جهانی داشتند که از بین آنها حضرت محمد (ص) به عنوان خاتم الانبیاء و تکمیل کننده رسالت هر چیزی را که انسان برای رسیدن به بندگی خداوند و مقام خلیفه الهی نیاز دارد را برای بشر روشن کرد.

الهی‌پور با اشاره به اینکه همه انبیای الهی برای رفع گرفتاری‌های خود خدا را به اهل بیت پیامبر (ص) قسم می‌دادند که این نشانه عظمت این خانواده نزد خداوند است گفت: حضرت محمد (ص) در واقعه غدیر رسالت خود را تکمیل و هدایت مردم را به حضرت علی (ع) و امامان معصوم (ع) بعد از ایشان سپرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا در واقع تکمیل کننده رسالت همه انبیای الهی بودند و نه تنها مردم را به هدایت و بندگی خداوند فراخواندند بلکه خود و خانواده اش را در راه این دعوت فدا کردند خاطرنشان کرد: مرحله اول نهضت امام حسین (ع) و رسالت انبیای الهی در عصر عاشورا با شهادت امام (ع) و یاران با وفای ایشان به پایان رسید.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در دوران امامت امام حسین (ع) بنی‌امیه چنان ذهنیت منفی نسبت به اهل بیت (ع) ایجاد کرده بود که مردم حکم کشتن امام (ع) را از قاضی مسلمین دریافت کردند تصریح کرد: مهمترین مرحله نهضت امام حسین (ع) را بعد از ظهر عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) آغاز کردند و این پیام امام (ع) که مسیر بندگی و رسیدن به خداوند جز با محبت اهل بیت (ع) و اطاعت از ایشان میسر نمی‌شود و باید در کنار قران صامت یک قرآن ناطق برای هدایت مردم باشد، را به جهانیان رساندند.

الهی‌پور با تاکید بر اینکه اگر پیام آوران کربلا نبودند امروز هیچ مسلمان و شیعه‌ای وجود نداشت گفت: امروزه در جهان شاهد وقوع حادثه کربلایی دیگر هستیم و مستکبران جهانی در حکم لشکریان یزید با تمام امکانات پیشرفته، شیعیان را مورد هجوم قرار داده‌اند و هیچ کس نباید نسبت به این ظلم بی‌تفاوت باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com