کد خبر ۳۲۳۶۷ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
استاد قرائتی مطرح کردند :

اربعین مستکبران را به وحشت انداخته است

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: واقعه کربلا و اربعین با بعد تبلیغاتی و درس های انسانیت مستکبران و دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در آیین کلاس داری روش تفسیر در قم افزود: اجرای برنامه های تبلیغی در ماه محرم و صفر باعث معرفی واقعه کربلا و اربعین شده است به گونه ای که مسلمانان امریکا در روز عاشور در خیابان ها به نماز جماعت می ایستند و این امر وحشت استکبار جهانی را برانگیخته است.
وی اضافه کرد: دنیا تحریم اقتصادی را بر ما تحمیل کرد، این درحالی است که در کربلا با بستن آب بر روی امام حسین(ع) و یارانش تحریم اقتصادی را به نمایش گذاشتند.
قرائتی ادامه داد: محاصره نظامی درکربلا با محاصره 72 تن از یاران امام حسین(ع) و محاصره تبلیغاتی با بیان مباحثی از امام و یارانش به مرحله ظهور در آمد.
وی ابراز داشت: امروز پاسخ تمام تحریم ها به شیعیان در واقعه کربلا پاسخ داده شده است به گونه ای که کربلا درس مقاومت‏ ایستادگی‏ وفاداری‏، ارتباط با خدا‏ را به یادگار گذاشت لذا کربلا از بعد جغرافیایی شناخته نشد بلکه از بعد تاریخی و مکتب انسانیت مورد معرفی قرار گرفت.
قرائتی به اشاره به فلسفه ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه در تعریف کشورمان به کسی اطلاق می شود که عادل باشد و در راس حکومت به اختلافات رسیدگی کند و حرف آخر را بزند.
وی افزود: در کشورهای دیگر کسی را ولی فقیه می دانند که اختلافات یک ملت را حل کند ولی نه به آن معنای انسان عادل که در دین به آن اشاره شده است.
وی ادامه داد: قرآن برای تمام منطق های فیلسوفان جهان پاسخ دارد که راه مستقیم را به آنان نشان می دهد از این رو باید مورد توجه قرار گیرد و طلاب حوزه های علمیه تفسیر قرآن را فرا بگیرند و جلسات آن را در بین عموم مردم برگزار کنند

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com