کد خبر ۳۲۳۹۱ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
استاندار قم:

اقلیت های مذهبی از ظرفیت های غنی دینی قم برای معرفی کامل دین اسلام استفاده کنند

استاندار قم با اشاره به ظرفیت های غنی قم در حوزه دین، لزوم بهره مندی اقلیت های مذهبی کشور از این ظرفیت ها برای شناخت و معرفی کامل دین اسلام را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در نشستی صمیمانه با نمایندگان و رئیسان اقلیت های مذهبی کشور که به قم سفر کرده اند با اشاره به برکات و آثار خیر این گونه سفرها تصریح کرد: حضور در قم به عنوان شهر علم و فقاهت سبب می شود تا شما آنچه را که از اسلام ناب محمدی و مذهب تشیع دیده و یا شنیده اید، از نزدیک درک کنید.
وی با تشریح ویژگی های فرهنگی و اجتماعی استان قم افزود: سکونت قشرها و قومیت های مختلف در کنار یکدیگر در قم و ظرفیت معنوی حضور مراجع عظام جهان تشیع و علمای اعلام حوزوی نشان از روحیه تعامل و همدلی مردم قم در این استان است.
وی موقعیت منطقه قم را در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: سالانه نزدیک به 20 میلیون زائر و تردد مسافر از استان قم ظرفیت فرهنگی و اقتصادی بالایی نصیب قم کرده است که می توان با بهره گیری از منابع مذهبی و تولیدهای برجسته استان در صنایع دستی بویژه فرش دستباف ابریشم و نیز ارائه خدمات رفاهی و اقامتی مناسب از این حجم تردد در جهت توسعه قم استفاده نمود.
صادقی همچنین با اشاره به آمار محصلان حوزوی و دانشگاهی قم و تعدد مراکز علمی و پژوهشی فعال در این شهر اضافه کرد: درصد قابل توجهی از اتباع خارجی در مرکزهای حوزوی و علمی استان مشغول به تحصیل هستند و حتی امکان تحصیل برای فرزندان اتباع خارجی غیر مجاز نیز به دستور رهبر معظم انقلاب در قم بوجود آمده است، که البته این رویکرد در راستای تلاش ویژه دولت تدبیر و امید در توسعه سطح سواد در جامعه نیز است.
در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان اقلیت های مذهبی کشور طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در قم و دیدارهای مفید با مسئولان و شخصیت های مذهبی و علمی استان، خواستار استمرار تعامل و همکاری هر چه بیشتر همه گروه ها و اقلیت های کشور در راستای اعتلای ایران اسلامی شدند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com