کد خبر ۳۸۵۹۵ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

اسلام به مدعیان صلح دست دوستی می‌دهد

یکی از مراجع تقلید گفت: اسلام طرفدار صلح بوده، هست و خواهد بود و به هر فردی که طرفدار صلح باشد، دست دوستی می‌دهد و نسبت به این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با رئیس دهکده جهانی قبرس که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه صلح مهم‌ترین موضوع برای جهان بشریت است، اظهار کرد: مشکلاتی کنونی جهان بشریت برگرفته از جنگ، نزاع، تخریب و خونریزی است.

وی اضافه کرد: اگر صلح در دنیا برقرار شود سرمایه‌های جنگ و سلاح برای عمران، آبادی و رفاه مردم هزینه می‌شود به همین علت نه تنها مسلمانان بلکه هر فرد عاقل در دنیا باید طرفدار صلح باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام برای برقراری صلح تاکیدات بسیاری داشته است، مطرح کرد: بر اساس پیام آیات قرآن کریم مردم دنیا باید در صلح، صفا و آشتی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سوء استفاده‌گران از جنگ‌ها به اختلافات دامن می‌زنند، عنوان کرد: این افراد برای رسیدن به اهداف خود مدعیان صلح جهانی را به مدعیان جنگ متهم می‌کنند؛ چراکه بر اساس دستورات اسلام هر فرد ستم‌دیده که مسلمان نباشد و از مسلمان درخواست کمک کند،‌ باید به او کمک کنیم.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اسلام با تکفیری‌ها که طرفدار جنگ، خونریزی و خشونت هستند مخالفت می‌کند و در این راستا طی دو سال اخیر دو کنگره را با حضور شخصیت‌های برجسته 80 کشور دنیا برگزار کرده‌ایم تا بر مسلمان نبودن تکفیری‌ها و محوریت قرار داشتن مهربانی و رحمت در دین مبین اسلام تاکید کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام بر اساس منافع سیاسی خود ضد اسلام تبلیغ می‌کنند، گفت: گفته‌های دشمنان در مورد خشونت اسلام دروغ و باطل است چراکه توریست‌های خارجی با حضور در ایران به خوبی مشاهده می‌کنند که مردم با ادیان مختلف مذهبی در کنار یکدیگر زندگی کرده و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف نظام اسلامی گام برمی‌دارند.

این استاد برجسته یادآور شد: اسلام طرفدار صلح بوده، هست و خواهد بود و به هر فردی که طرفدار صلح باشد، دست دوستی می‌دهد و نسبت به این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com