کد خبر ۳۲۴۳۰ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
آیت‌الله حسینی‌بوشهری مطرح کرد:

اهتمام بانوان طلبه به فراگیری علم و اخلاق

مدیر حوزه‌های علمیه انس با خداوند را از نکاتی دانست که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد و گفت: دو بال فضای طلبگی، علم و اخلاق است که باید بتوانیم در رسیدن به این دو کوشا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری امشب در همایش طلیعه حضور ویژه خواهران طلبه جدیدالورود استان قم اظهار کرد: رشد و تکامل معنوی محصور در برادران طلبه نیست و بانوان طلبه می‌توانند با معارف اسلامی آشنا شوند.

امام جمعه قم تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران را در گسترش معارف اسلامی و رشد و تعالی معنوی زنان ضروری دانست و  گفت: مسئله تبلیغ و حضور بانوان در مسائل علمی و دینی از زمان اهل بیت (علیهما السلام) وجود داشته است. حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) از نمونه‌های زنان با فضیلت هستند که در طول تاریخ به نیکی از آن‌ها یاد می‌شود. زنان دیگری هم در عصر پیامبر و ائمه اطهار بوده‌اند که توانستند به دانش برسند و بدرخشند.

وی خطاب به بانوان طلبه گفت: زمانی که متوجه شدید می‌توانید اثرگذار باشید، فعالیت داشته باشید تا بتوانید تأثیر خود را بر جامعه ببینید.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه علاوه بر جامعه الزهرا حوزه‌های علمیه فراوانی مخصوص بانوان است ابراز امیدواری کرد که طلبه‌های جدیدالورود با گذشت مدت زمان کوتاه از تحصیل بتوانند نسبت به وظایفی که بعد از ورود به فضای طلبگی پیدا کردند آگاه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن امیرالمومنین علی(ع) پنج وظیفه را برای خواهران طلبه لازم دانست و گفت: روح پرسشگری، فعال بودن، نیّت پاک، احترام به اساتید و توکل به امداد‌های غیبی خداوند از وظایفی است که شامل حال طلبه‌ها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه انس با خداوند را از نکاتی دانست که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد و گفت: دو بال فضای طلبگی، علم و اخلاق است که باید بتوانیم در رسیدن به این دو کوشا باشیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com